onsdag 30 juni 2010

Gästinlägg - Hasse Ball

Hasse mailade pazzadsk@gmail.com och bad oss lägga upp några rader. Ni andra får gärna också göra det om ni känner för det.

Hasse går bl.a. in och försvarar Frosten och ger sin version av vad som hände en kylig eftermiddag i mars 2010 på Stockhagen när DSK spelade mot Marieberg.

"Ett inlägg för Pazza DSK

Det är dags att försvara dom svaga på planen. Om vi börjar med Frosten som jag har haft förmånen av att följa från dom första stapplande stegen i DSK’s tröja till dags dato, så vill jag bara påminna om dom 2 heroiska räddningarna på mållinjen mot Viggan. Utan dom så hade vi haft en poäng mindre och ett ännu sämre tabelläge! Naturligtvis tillhör jag Frostens fanclub, men tror inte att jag är färgad av det när det gäller insatsen mot just Viggan. När det gäller det olyckliga domslutet vid Benji’s första och enda ramträff i år? Så vill jag bara påpeka att en jämförelse med TV-matchen är något orättvis. Huvuddomaren hade exakt samma placering som jag hade i matchen mot Marieberg, men inte heller han såg att bollen var över linjen. Hade jag haft en linjeman i den matchen, så hade han naturligtvis varit nykter och sett Benji’s snedträff smita över mållinjen. Tack vare den massiva kritiken som riktades mot mig som domare efter den matchen, så har jag varit tvungen att fejka skada och hålla mig borta från domarjobbet på grund av detta. Hoppas att censuren inte slår till mot detta inlägg, utan att sanningen äntligen får lite svängrum även på Pazza DSK.

Hasse Ball (f.d. Domare)"

1 kommentar:

  1. Hasse inte ditt fel att du får fyllon till kollegor.

    Vet att du fortfarande brinner för domaryrket då du hoppade in i Jeans o långärmat en varm sommardag för att döma en B-fight när ordinarie domaren fejkade skada efter att ha bråkat med fru, Nille och resten av spelarna på plan.

    SvaraRadera