onsdag 30 juni 2010

Reflektioner dagen efter

Benjis tårar i gårdagens inlägg var väldigt vackert, men ack så jobbigt att läsa. Efter det att redaktören höjt lönen på nuvarande jobbet så är det klart att det skulle svida att inte vinna lite mer snabba cash och dryga ut Gigantens barnaskulder ännu mer.

"NEEEEEEEJ, det var ju offsiiiiiiiiiiiide".

Ja det var faktiskt offside, med någon decimeter, t.o.m. jag erkänner det. Stort.
Men nog har vi sett större domartabbar.

Att betta vinst för Portugal är som att be om straffar, för under ordinarie tid kan dom aldrig göra mål, trots denne livsfarlige Hugo Almeida (som spelar för, trumvirvel*** WERDER BREMEN!!).

Nu ska jag inte överdriva, för faktum var att med Almeida på planen så var Portugal snäppet bättre än Spanien, när sedan Queiroz får för sig att byta ut honom mot Danny (eller Pasthy, lika osynliga båda två) så förlorar Portugal ett alternativ att slå långt på.
Samtidigt måste jag flagga för att mitt val av skyttekung verkligen har betalat av sig. Torres blev utbytt, han var fan sämre än Hatten men lika bra som Pasthy. Han såg en betongvägg framför sig i varje situation, "där ska jag ta mig igenom" tänkte han, precis som Phille Runsiö när han är i toppform.
Llorente kom in och rörde om och det var tillräckligt för att Spanien skulle ta över matchen.

Ikväll är det alltså spelfritt. Ingen match. Allvarligt! Vad ska man göra då?
Jag är verkligen patetisk, jag har inget liv förutom fotboll. Nu börjar jag snart gråta.

Allvarligt Benji!! Skriv något!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar