måndag 7 juni 2010

Jonas efter skräckskadan - "Jag kommer inte ihåg vad jag heter"

Jonas Pasthy, han som aldrig har gått in i en närkamp eller sprungit längre än 2 km på 90 min låter ju knappast som spelaren som skulle ta ett par stygn för att offra sig för laget, därför var det många som blev förvånade när Jonas kom med ett fejkplåster om högra ögonbrynet efter matchen mot Sumpan.

När Jonas kom fram till mig, Wise, så sa han

"Jag kommer inte ihåg vad jag heter. Är det Judas eller Jonas eller rent av Giganten?"

Jag sa till honom, du heter Judas, men det är viktigt att du inte går in i fler närkamper sådär, folk kan få för sig att du faktiskt vill DSK väl. Att pissa dom i ryggen sen när du går till Viggan inför nästa säsong vore fel.

"Wise, så du menar att jag ska vara sådär ofarlig och feg som jag alltid har varit?"

Exakt! Men fortsätt sno alla straffar som du alltid gör, och när det är frisparkar i vänsterläge, ta vänstern då, du är ju grymt tvåfotad.

Sagt och gjort, antagligen så kommer Jonas inte göra ett skvatt resten av säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar