fredag 4 juni 2010

Norrfyran Omgång 9 - vecka 22

Ni får ingen ”Hänt i veckan – del 2”. Varför kanske några av er undrar? Förbannelsen är bruten och jag har fått vinna igen. Coach tyckte synd om mig och lät mig välja lag. Jag tog in Jonas och fyllde på med en Bele-spelare och två talanger. Hatten var ohet och därmed var det inget snack. Ibland får jag nästan känslan att jag har knäckt honom. Jag hoppas inte det Hatten, för vi behöver minst ett Hattenmål nu på lördag.

Hur ser det ut på spelfronten den här veckan. Ja, både och. En del bra odds, en del mindre bra.

Vi börjar med fredagsmatchen

Fredag Athletic FC Husby - IFK Viksjö 3.15 4.60 1.65

Jag tror vi alla har överskattat Athletic en smula. De har snackat mycket på avspark, men på slutet har det varit väldigt tyst. Visst, de spelade ut oss, men vi gjorde vår sämsta match. Efter det har nästan ingenting gått deras väg. De är ett lag för undre halvan och Viksjö bekräftar det genom att ta tre pinnar. En tvåa får det bli.

Lördag Storskogens SK - FC Djursholm 1.20 6.50 6.50

Ett ojämnt lag mot en nerflyttningskandidat. Jag både tror och hoppas att Storskogen vinner det här, men oddset är lite väl lågt för att locka till spel.

Lördag Viggbyholms IK - IFK Täby FK 1.50 5.00 3.65

Om inte Viggan tar det här, blir det en andra flaska skumpa på Tegel. Skillnaden är att Storpastan får stå för den andra. Jag tycker faktiskt också att 1.50 inte är något dåligt odds.

Lördag IFK Österåker FK - Blue Hill KF 2.25 4.00 2.25

Lågt odds för att vara kryss, men vad ska den här matchen sluta? Två lag som blandar och ger. Blue Hill är kanske mer ett topplag än Österåker, även om de har förlorat mot Täby. Jag chansar på kryss.

Lördag Danderyds SK - Sundbybergs IK 4.60 5.50 1.35

Julafton? Ja, jag tycker det. Pinsamt att de sätter högre odds på oss mot Sumpan hemma, än Täby borta mot Viggan. Det är bara att tacka och ta emot. Det är dags nu killar. Vi vinner på lördag och det till det smaskiga oddset 4.60. $$$$$$

Lördag Bele Barkarby FF - IFK Vaxholm 1.60 4.70 3.30

Sist men inte minst, toppmötet i norrfyran. Bele är ett bättre lag och ettan på hemmaplan känns därför ganska självklar och oddset 1.6 är helt ok. Avgör Bele serien redan nu?

Förra veckan valde jag ut fyra matcher och satte endast en. Som tur var, var det Storskogen som vann till oddset 4.25 och därmed är vår "fiktiva spelkassa" uppe i 1025 SEK. Den här veckan får det bli följande fyra matcher och insatserna är 100 per match även denna gång:

Viggbyholms IK - IFK Täby FK 1, potentiell vinst 150.
IFK Österåker FK - Blue Hill KF X, potentiell vinst 400.
Danderyds SK - Sundbybergs IK 1, potentiell vinst 460.
Bele Barkarby FF - IFK Vaxholm 1, potentiell vinst 160.

Vad tror ni?

Skrivet av Benji
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar