onsdag 9 juni 2010

Gästinlägg på Pazza DSK - "I väntan på röntgen"

Pazza DSK har hackat lite på honom och lite hånfullt sagt att vi hoppas på en comeback lagom till försäsongen 2011. Här kommer hans egna ord om den närmsta framtiden, hans längtan och hans löfte. Vi hoppas på fler sådana här inlägg på Pazza DSK.

"Tankar kring skador, Björnes händer, sena nyårslöften och längtan efter att krama män

Matthias Frost lunkade omkring skadad på träningen, frustrationen gick inte att ta fel på. Själv uthärdade jag Björnes fantastiska massage utan att yttra så mycket som ett litet pip medan smärtan härjade omkring i mitt inre. Men någon boll kunde det inte bli tal om, efter sju veckor av frustation ska jag få min dom via en röntgen på torsdag.

Många visa män, Falk, Björne, Patrick, Pärlan och min sjukgymnast för att bara nämna ett axplock, har givetvis haft rätt när de försökt förklara för en snabb kille i sina bästa år att lite styrketräning, uppbyggnadsträning förmodligen skulle vara på sin plats rent allmänt men också hålla skadorna borta. Förblindad av flera skadefria år har man dock lyssnat lagom.

Nu lovar jag, dyrt och heligt att om röntgen visar att jag kan ställa in mig på en stark comeback i augusti så ska jag ta tjuren vid hornen och styrketräna regelbundet! Låt oss gå så långt som till att jag utlovar minst 50 träningspass innan nyår! Medan pojkarna på skolan kör bänkpress med gigantiska vikter ska jag stå i ett hörn med en liten skivstång och köra så det ryker.

För jag vill spela fotboll, göra mål och kramas med riktiga DSK-män igen."

Henrik Thelin, årets VIP2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar