måndag 7 juni 2010

Pazza avslöjar - Wise klar för Viggan

Han har varit DSK trogen i 22 år, men nu verkar det omöjliga vara ett faktum. Wise går till Viggan.

Det har länge spekulerats kring 27-årigens framtid. Och så sent som igår, verkade allt vara klart för en comeback efter sommaruppehållet.

När ledare och spelare nåddes av beskedet idag, fick vi följande kommentarer:

"Detta är en helomvändning, helt klart." - Coach Lindström
"Jag är djupt chockad. Vart är fotbollen på väg." - Benji
"Jag visste att det var någonting på gång, men detta trodde jag aldrig." - Frosten

Wise har via sin släktkontakt i Viggan, E.Wistedt (se bland Viggans ledare) förhandlat med Viggan. Tydligen har förhandlingarna pågått i månader. Övergångspapprena låg bland DSK-kansliets post i förmiddags. Rune som först av alla fick se papprena är djupt besviken:

"Jag har följt grabben sedan han var fem år och gjorde sin första träning med DSK. Jag kan inte förstå hans beslut."

Jonas som själv har gått från DSK till Viggan, har viss förståelse för hans beslut.

"Wise visar att han har ambitioner. Han vill uppnå något som fotbollsspelare."

Det är inte säkert om DSK kommer att skriva på direkt, eller förhala övergången, såsom Viggan gjorde när Daniel Niklasson gick från Viggan till DSK.

Bergstaca:

"Detta är den största skandalen i DSKs historia. Hur är det ens möjligt att förhandla i smyg under en så lång tidsperiod."

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar