måndag 7 juni 2010

Tiden då DSK bytte tränare oftare än Real Madrid

Under min tid i DSK har jag haft fem olika tränare på nio år. Innan Coach Carlson anlände och nu Coach Lindström var det tre tränare på fyra år.
Ett tag undrade man egentligen vad det var för klubb man hade hamnat i.

Pazza DSK har än en gång varit och sökt i DSK-arkivet. Och så här kunde det låta när man lämnade DSK förr i tiden:

”Tack för mig!

Jag vill passa på att tacka för mig då jag idag har bestämt mig för att det inte blir någon fortsättning för min egen del i Danderyds SK. Min bedömning är att förutsättningarna för en fortsättning saknas efter det att jag tagit del av era synpunkter på mitt sätt att leda laget. Trots en enligt min bedömning väl genomförd säsong med en meriterande andraplats, det har Danderyds seniorer tidigare bara mäktat med tre gånger sedan 1980, så riktas det kritik mot att jag favorisera vissa spelare, att jag är ”pinsam” osv. Enligt mitt sätt att se på det finns det rena personangrepp i de synpunkter man har på mig och det är ju synd att dessa spelare som ger uttryck för dessa synpunkter inte är så rakryggade att de kan förmedla dessa synpunkter direkt till mig, ”ansikte mot ansikte” under säsongen. Utifrån detta så är det omöjligt för mig att fortsätta i klubben, glädjen och engagemanget som är en förutsättning för att jag ska hålla på med fotboll saknas nu för mig i relation till Danderyds herrseniorer.

Jag vill ändå passa på att tacka er för ett för min personliga del roligt och givande år, det var kul att jobba med er, och önska er lycka till i fortsättningen.

Hälsar XXXXXXXXXXXX

P.s. Som ni kanske förstår så är det efter denna trista avslutning på säsongen omöjligt för mig att delta på avslutningen på fredag, jag hoppas dock att ni får en trevlig kväll!”


Ja, vad säger man. DSK = FC Hollywood

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar