måndag 28 juni 2010

Dags att införa målkameror?

Glädjeruset har lagt sig och jag har reflekterat lite kring det som hände mellan Tyskland och England igår. Marknadschefens inlägg om domaren och Hasse Ball påminde mig om hur vi/jag själv blev bestulen på ett mål i år.

Det var försäsong och vi spelade mot Marieberg och Hasse Ball var den ende som inte såg att bollen var inne när jag läckert chippade bollen över målvakten. Bollen tog i ribban och damp ner en halvmeter innanför mållinjen och studsade sedan ut igen.
Hasse Ball som stod bra placerad lät spelet fortgå.

När Hasse Ball efter matchen fick veta av Mariebergs målvakt att bollen var inne, sa han bara:

"Oh my god!"

Jag tror inte Hasse har dömt något mer efter den matchen.

Så ja, jag kan också förstå den vrede som alla anglofiler känner idag.

Det är dock en väsentlig skillnad mellan det som hände oss och England. Vi hade i alla fall haft en chans att vinna den matchen.

Benji
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar