måndag 14 juni 2010

Måndag och match

VM-uppdateringen får vänta till ikväll, men jag kan väl nämna att det var två som hade 4-0 till Tyskland och det var det äldre gardet. Stort av Stor-Thelin och Hasse Ball. Det är viktigare saker på gång i DSK-land. Mitt under VM, spelar DSK ödesmatch i norrfyran mot Djursholm United. Vid seger, tar vi steget upp på säker mark, eftersom vi har bättre målskillnad än IFK Täby.

P.g.a. VM glömde jag helt och hållet bort norrfyran-tipset. Och tur är väl det, eftersom jag hade haft svårt att pricka in några matcher. Om vi går igenom matcherna i efterhand:

Viksjö-Viggan 2

Kommentar: Hade nog satt 1 eller X. Imponerande seger av Viggan, som verkar ha lyft sig några snäpp efter en medioker inledning.

IFK Täby – Storskogen 2

Kommentar: Typisk X-match trodde jag. Visserligen inte långt ifrån, men när Storskogen vinner är det allt som oftast med just uddamålet.

IFK Vaxholm – Österåker 2

Kommentar: Hade garanterat satt en 1 på den här matchen.

Blue Hill – Athletic 1

Kommentar: Mycket möjligt att jag hade satt en 1, men jag hade nog avstått spel, eftersom Blue Hill är ojämna.

Sumpan – Bele 2

Kommentar:
Skulle ha varit den enda matchen jag hade prickat in, men vad låg oddset på? 1.3 kanske…

Bra tajming, att ”avstå” spel vid rätt tillfälle.

Vad mer? Lill-Wise är arg och bitter som vanligt. Så arg att han inte läste igenom uppdateringen av VM-tipset ordentligt och såg att han gick från 3 till 7 poäng och inte tvärtom. Dessutom gör hans kära Italien sin första match idag och frågan är om han kommer att vara ännu bittrare och argare efteråt?
Upp till bevis, Italien.

Tror ni att jag är nöjd med Tysklands insats igår? Absolut inte. Jag tror inte längre på Tyskland som världsmästare efter igår. Gör man en sådan premiärmatch åker man ut i kvarten. Dessutom lär de göra en riktig plattmatch mot Serbien. Brassarna vinner väl mot typ Frankrike i finalen. Det positiva är väl att Mesut Özils värde steg något och Werder Bremen kan casha in ordentligt när han lämnar nästa år. De köpte honom för 40 millar och lär kunna få ut en 250.

Nu laddar vi inför det ”påhittade derbyt” med lite Holland-Danmark.

Kom igen nu boys!

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar