tisdag 8 juni 2010

En kväll på Tegel

Till att börja med och jag nämner det bara en gång…varje gång en rubrik börjar med: Pazza avslöjar, så är sanningshalten ytterst begränsad. Därmed hoppas jag att vi slipper en massa hot-mail eller onödiga hatinlägg på avsparkstockholm eller någon obetydlig gästbok.

Så var det dags igen, man vaknar upp dagen efter i Grindtorp och undrar vad fan det var som hände? Men det var ändå en slående skillnad mot helgen innan. Vi hade vunnit. Och som första icke Täbyit fick jag besöka det beryktade Tegel. Sidleds lillesyrra var där, Viggans Göran likaså och Fille verkade känna varenda kotte på stället. Nästan så att man fick känslan av att man hade hamnat på Facebooks huvudkontor. Jag hade en del frågor och jag fick en del svar. Ungefär som om man skriver i sin Facebook-status ”Jag är på Tegel” och får en massa tummen upp.

Så till frågorna. Varför är Viggan bättre än DSK? Varför levererar inte Viggan-spelarna som kommer till DSK? Och varför betalar man 100 SEK på Tegel när man kommer in gratis på Lemon? Ja, alla dessa frågor har i princip samma svar.

Viggan-Göran håller till på Tegel och han är enligt mig Viggans bäste spelare. Därmed måste det vara något speciellt med Tegel. Snittåldern på Tegel är 18, snittåldern på Lemon är 35.
Jag vet inte, men uttrycket, ”man är inte äldre än man känner sig” passar in ganska väl, när man ska svara på alla ovanstående frågor. Viggan och DSK har ungefär samma snittålder, men Viggans spelare håller till på Tegel, medan DSKs spelare håller till på Lemon. Behöver jag säga mer?

Fråga ett:

Varför är Viggan bättre än DSK?

Svar: Eftersom de går på Tegel, känner de sig yngre än vad de egentligen är och levererar därefter. DSKs spelare går på Lemon och känner sig äldre än de egentligen är och levererar därefter.

Fråga två:


Varför levererar inte Viggan-spelarna som kommer till DSK?

Svar: Vi har sett det flera gånger om. Martin blev utsedd till Viggans bäste spelare 2004, något år senare kom han till DSK, började hänga på Lemon istället för Tegel och tappade allt. Detsamma gäller för Sunken, Pastan och Sidled.

Fråga tre:

Varför betalar man 100 SEK på Tegel när man kommer in gratis på Lemon?

Svar: Viggan verkar ta sin fotboll lite mer seriöst än DSK. Priserna i baren är ungefär detsamma. Viggan-spelarna lägger alltså 400 SEK mer i månaden för att nå sin framgång.

Jag känner mig redan som en bättre fotbollsspelare och ser redan fram emot nästa besök!

Skrivet av Benji
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar