söndag 13 juni 2010

VM-kollen. Marknadschefen har tröttnat på Tyskland

Ok, jag är väl känd för att varje år ösa beröm över Italien, och faktum Frostarna, är att Italien är regerande världsmästare. PÅ TYSK MARK!
Att redaktören inte har mycket till övers för Marknadschefen kan man konstatera att Redaktören först skriver 7 poäng till mig, efter det har jag 3 poäng. Allvarligt!

(jag är väl medveten om konsekvenserna, Blue Ultrazzz ordförande Tomcay, tysk-turk=livsfarlig)

Till själva poängen. 4-0 till Tyskland, fantastiskt spel. Känguruspelarna från Australien hade inte en chans. Tyskarna visade att man definitivt kommer ta bronset (som jag tippat, vad trodde du?) i slutändan.

Vad är det då som gör att italienaren har tröttnat? Jo.

Nille Rysjö - Salem, numera sossehemmet i Hägernäs. Man skulle kunna tro att Danderyds SK är Sveriges blåaste klubb, det är nog den bilden många har av oss. Ska jag göra er uppmärksamma på att vi har typ 10 finnar, 2 tyskar, en brasse, några polacker säkert och en och annan iranie, en thailändare som på något märkligt sätt snodde bindeln. Listan kan göras lång. Vi är Danderyds SK, men i truppen så är det typ bara jag och Eskola plus några junisar som har DSK som modersklubb, och jag och Eskola är båda i frysen sedan länge.

1-0. Podolski
Status: Älskar Polen mer än Tyskland, är polack.

2-0. Klose
Status: Är polack, det säger allt.

3-0. EN TYSK! Dra mig ända in i vassen.

4-0. Ca...Ca..Cacacacacau
Status: Bergstacas bäste polare. Tysk? Hahaha nä.
Assist: Turken Özil.

Tyskland har likt många andra lag sålt sin själ, man har bjudit ut sig till brassar. Inte för att det är något fel med att ta in brassar etc. Vi har Zlatan i Sverige, men poängen här är att han aldrig gör mål, nu har han tröttnat på landslaget istället. Nä, vårt svenska hopp står i att en tacosätande liten badboll på mitten vid namn Anders ska göra sololöpningar mot Holland i höst. Hohoho! Humor!

DSK gjorde samma sak när man värvade brassen (trodde man) Bergstaca för en jäkla massa pengar, klubben sålde sin själ. I efterhand visade det sig att karln ljög om sitt ursprung, "han är ju för fan bulgar" utbrast Johan Elevant.

Inte för att det är något fel med det.

Tyskarna har helt enkelt rört om i grytan rejält. Australien var en munsbit för Özil, Ca Ca Ca Ca dua Cacau, Podolski och Klose. Resten av tyskarna, ni vet dom där som står och skriker åt varandra trots att man leder med 4-0 (vi måste kämpa för fan! Redaktören får gärna översätta till tyska), står och skäms nästan. Tänk om vi inte hade haft dom här lirarna, hur fan skulle det gått då?

Inte för att det är något fel med det.

Tänk om DSK inte hade haft Bergstaca....

Inte för att det är något fel med att spela Bergstaca fortfarande. (senaste målet kom för Ett och ett halvt år sedan)


Marknadschefen
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar