onsdag 23 juni 2010

Matchrapport: IFK Täby – DSK 0-0

Planen: Ärvinge gånger två skrev jag förut. Vad menar jag med det? Konstgräs anno 1900. Matchen började kl. 20.00, men det var två lag som tränade på samma plan fram till kl. 20.10. Spelar man på Ärvinge får man i alla fall tillträde till plan en kvart innan, på Täby Sportcenters konstgräsplan får man tydligen först beträda planen 10 minuter efter matchstart. Det var bara grillen som saknades, annars hade vi kunnat haft grillparty. Den först Täbyledaren syntes först till kl. 19.30. ALLVARLIGT Täby!!! Ni har spelat Division 4 fotboll tidigare, dessutom har ni haft 11 matcher på er att lära er hur saker och ting funkar i Division 4. Jonas var t.o.m. tvungen att ringa en Täbyspelare 40 minuter innan matchstart och fråga vad fan de höll på med.

Vädret: Soligt, 20-25 grader. Solen stod så lågt i första, så det gick inte att skilja på motståndare och konstgräsplanen.

Publik: Måste ha varit 50 kanske. Lagen som tränade innan fattade ju inte att det var match.

VIP-läktarn: Rune fick inte sitta där. Skandal!

Många felpass slogs i början av matchen och första kvarten var DSK det bättre laget. Därefter kom Täby allt mer in i matchen och var stundtals något bättre. De skapade precis som i första matchen de farligaste lägena på fasta situationer. Jag kommer inte exakt ihåg våra lägen, mer än att Jonas fick på ett par skott som Täbymålvakten hade problem med. Jag får skylla på syrebrist i hjärnan. Jag har nog sällan sprungit så mycket under en match som denna och samtidigt känt mig så otroligt värdelös.
Jag spelade ut bollen när en Täbyspelare låg skadad efter att jag hade glidtacklat honom. Vi hade chans att kontra, men jag kände själv att tacklingen tog illa och tog beslutet att lägga ut bollen. Visst, Fairplay vinner man inga poäng på, men man kan lämna arenan med hedern i behåll.
I slutet på andra var vi än en gång bättre än Täby och det var synd att slutsignalen kom, för hade vi fått pumpa på ett tag, kanske vi hade fått utdelning.

Andra halvlek, är en enda bläcka för min del. Där kan vi verkligen snacka om syrebrist. Första kvarten hände inte allt för mycket, tror jag. Vi lät Täby rulla runt bollen, tror jag. Vi hade en nick i ribban på en hörna och returen höll så när att leta sig in, tror jag.
Med 25 minuter tog Täby totalt över matchen, tror jag. Många trötta ben i DSK, mycket berodde på det snabbare underlaget och den större planen än den vi är vana vid. Några halvlägen för Täby hade kunnat resultera i ett mål för Täby, men Martin gjorde en del fina räddningar, tror jag. Med 15 minuter rivs det och slits det strax utanför vårt straffområde. Fille som från första början är den som blir fasthållen får till slut frisparken emot sig och sitt andra gula. Helt felaktigt tycker jag, tror jag. Sista 15 minuter får vi således inrikta oss på att försvara oss. Täby Sportcenters vaktmästare satt på ishallens tak? och var tvungen att slänga ur sig en massa onödiga kommentarer, varpå både Kennie och jag bad honom att hålla käften. Det kommer jag minsann ihåg.

0-0 slutade matchen och vi får till skillnad från förra matchen vara nöjda med en pinne. Fortfarande ligger vi tre poäng under sträcket, men jag tror att alla matcher vi har på hösten kommer att vara lika jämna som våra 6-7 senaste och då handlar det om väldigt små marginaler. Vi har varit i den här situationen förr, det har varken Djursholm eller dagens Täby. Jag är övertygad om att vi klarar nytt kontrakt.

Benjibetyg:

B B B B B
Martin och vår backlinje. De hade en hel del snabba spelare emot sig. De få gångerna de lyckades komma förbi blev de kapade eller så stod Martin i vägen. Vi är gamla målsnåla DSK. Love it!

B B B B
Täby hade en del offensiva spelare som säkert var med i första matchen, men som var av en helt annan kaliber denna dag.

B B B
Vi kommer att klara kontraktet och det med hedern i behåll.

B B
Kul med lite publik för en gång skull och positivt att vi slipper att spela på den planen något mer i år.

B
2 pinnar av 6. Vi förlorade i alla fall inte.

B-
Jag har absolut inga problem med att hylla andra lag och Täby som fotbollslag är det definitivt inget fel på, men det är dags att styra upp saker och ting runt match Täby.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar