tisdag 29 juni 2010

Pazza Exclusive – Intervju med Frost

”Inte mitt fel att det gick så dåligt för DSK de första matcherna”

Det har sagts, ”att få göra en intervju med Frosten är lika svårt som att röra sig fritt i Nordkorea.” Pazza DSK har gjort det igen, lyckats med det omöjliga. Efter många telefonsamtal och månader av väntan har vi äntligen fått göra en intervju med spelaren som har gjort flest A-lagsmatcher för DSK. Vi träffade Frosten i hans lägenhet. En lägenhet, där persiennerna och gardinerna alltid är fördragna och som påminner mer om en grotta än en bostad. Anledningen till att Frosten till slut tackade ja, är att hans bror Benji nyligen nämnt en teori om att hans skada skulle vara anledningen till DSKs uppryckning på slutet av vårsäsongen.

Hur kommer det sig att du valt att ställa upp på en intervju efter att ha tackat nej så många gånger?
Efter Benjis Äntligen midsommar, där han redogjorde för en teori om att min skada var orsaken till DSKs uppryckning på slutet, kände jag att det fick vara nog. Alltid detta, Frost presterar aldrig, oh han spelar skitdåligt. Sånt jävla skitsnack. Någon gång får det vara nog. Fortfarande skiljer man mellan många miljonärer i DSK och Matthias Frost. Varför? Varför? Det sägs alltid att Matthias Frost är den som inte gör något, den som aldrig presterar. När vi var i Järfälla och spelade mot Bele. Där spelade vi fantastiskt bra, men jag var fortfarande skitdålig? Vad vill ni med det? Jag har inget problem med att bli kritiserad. Det hör till. Men när man vecka efter vecka får höra samma skit, då måste man säga ifrån.

Hur ser din och Benjis relation ut i dagsläget, ni är ju ändå bröder?
Vi pratar inte med varandra och jag vet inte om vi någonsin kommer att prata mer med varandra. Han om någon ska försvara mig mot allt som skrivs. Istället går han ut och hittar på en teori om att jag skulle vara orsaken till att det gick så dåligt i början av säsongen. Han har valt en annan väg.

Fast det är inte han som har hittat på dessa teorier, utan han har endast citerat det som har sagts i och utanför DSKs omklädningsrum.
Aha, är det så. Hur kommer det sig då att jag inte har läst eller hört det från någon annan än honom. Läs hans krönika, där har du allt du behöver veta.

Kommer du att spela vidare i DSK, jag menar du har ju precis sagt att du inte kommer att prata med honom något mer och Benji lär ju vara kvar?
Ja det kommer jag. Vi behöver inte prata med varandra. Har han något problem med det, kan han ju byta klubb. Jag kommer definitivt inte att lämna DSK.

När kommer vi att få se dig i DSKs tröja igen?
Första matchen efter sommaruppehållet. Det är mitt mål. Jag kan inte låta den där skitungen gå om mig i antal matcher. Vad fan har han gjort för den här klubben egentligen?

Det ryktas om att du förvärrade din skada under helgen, stämmer det?
Ah, jag var tvungen att visa några tyskar var man kunde bada i Stockholm. Klockan var halv fyra på morgonen och jag var lite full…hmmm…trött. Man var tvungen att klättra över ett stängsel för att komma ner till vattnet och när jag gjorde det högg det till lite extra i ljumsken.

Kommer du att rehabträna något under sommaruppehållet?

Jag ska vara ute på Tomcay Birkentürks landställe en del och köra en del ölhävning, sol och bad. Lite Halmstad på det också. Det räcker så. Min kropp mår bäst av den typen av ”träning”.

Många säger att du fick en gratisplats när Viktor Håkansson blev skadad och att du aldrig hade vart ordinarie annars. Hur ser du på det? Kommer du kriga om din HB-plats eller kommer du satsa på att bli mittback istället? (om nu inte Giganten gör comeback för 10e gången)
Alla som påstår det, kan dra åt helvete. Jag vet vad jag kan och det räcker så. Hela tiden detta ältande. Frosten hade inte tagit en plats om inte, Frosten presterar inte. Allvarligt! Lägg ner det där snacket, annars avslutar jag den här intervjun här och nu.

OK, vad tror du om DSKs chanser att klara sig kvar i norrfyran?
De är goda, så länge min skada inte drar ut allt för mycket på tiden. Det är viktigt att jag är tillbaka till första matchen mot Sumpan. De viktiga matcherna kommer direkt efter sommaruppehållet. Hade jag varit med de fyra sista matcherna innan sommaruppehållet hade vi tagit minst nio poäng.

Och en sista fråga. Du ser ut att ha goda chanser att ta hem Pazza DSKs VM-tips. Vilka tror du vinner VM?
Brasilien vinner mot Tyskland i final och Luis Fabiano vinner skytteligan. Jag har hört att Trifon har Holland som världsmästare. Om det stämmer kan jag casha in redan nu. Holland har aldrig vunnit och kommer aldrig att vinna VM. Den mannen är patetisk.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar