fredag 4 juni 2010

ÄNTLIGEN FREDAG MED BENJI FROST

"Det brukar kallas i Sumpan, är du inte bra på fotboll så gör du dig populär med att vara jävligt snygg på Gran Garbo.”
I DSK brukar det kallas, är du inte bra på fotboll så har du kommit rätt.

Benji forskar vidare i sin populära fredagskrönika och idag avhandlar vi Sundbyberg, stället där det sägs att flest singlar bor idag (väldigt oväntat). Är verkligen Sumpan ett resultat av Gran garbo, är DSK i sin tur ett resultat av Tegelbruket? (stället där vi hittade thailändaren, och en jugge).



"Sumpan ser man, sedan dör man"

Ja, ack Sundbyberg, vi behöver alla tre poängen på lördag och vi hoppas ni gör som ni gjorde på Vallen förra året. Bokstavligen ger oss dom. Men kan vi lita på det? Jag tror inte det.

Jag måste uppriktigt säga att jag gillar Sumpan. Jag bor i Solna, men så fort jag går utanför porten är jag i Sundbyberg. Ett stenkast därifrån ligger Lötsjön, där jag försöker hinna med två löprundor i veckan. Fortsätter man en bit till hittar vi till fantastiska Duvbo, där även anrika Sundbybergs IP, en av de klassiska arenorna i Storstockholm, ligger.

Sundbyberg är Sveriges krogtätaste område. Och åker man ett par hundra meter bortom centrum, hittar vi Sveriges enda strandade finlandsfärja: Gran Garbo.

Gran Garbo är svaret på frågan varför Sundbyberg är Sveriges singeltätaste område med över 50% singlar. Och Sundbybergs fotbollslag är resultatet av Gran Garbo.

Den tar ett tag att fundera på, jag vet.

Inget fel med det dock. Alla vet ju att Danderyds framtida fotbollslag kommer att vara resultatet av Tegelbruket och Lemon Bar.

Det verkar inte vara någon jätteskillnad på Sundbyberg i år mot förra året. Laget är intakt, men de ska enligt uppgift ha säkrat defensiven, även om de verkar släppa in en hel del mål även i år. Dessutom har deras unga trupp växt till sig och blivit ett år bättre.

Danderyd, vad ska jag säga? Jag lider, jag mår så dåligt när jag tänker på det öde som du håller på att gå tillmötes.

Vi kanske rent av ska ändra lite i låttexten:


"Ack Danderyd, så gamla och alldeles för snälla, vi blir aldrig som dom från Järfälla." - syftar naturligtvis på serieledarna Bele-Barkarby.

Vad ska vi göra för att plocka poäng? Jag vet inte, jag har ju haft svar på alla våra problem i mina krönikor hittills och jag skulle antagligen kunna rabbla alla svar denna gången också, men jag tror inte det ger någonting. Det har inte gjort det hittills.

Därför låter jag någon annan göra det. Förra gången det blåste snålt, damp detta mail ner i min inbox. Vem som skrev det kan ni lista ut själva. Och detta mail får även avsluta denna veckas krönika:


Är det någon som är nöjd med tabellen efter 18 omgångar??? Farre t ex är Du nöjd - du som väljer att flytta när vi har en viktig match framför oss - men vad faan bryr du dig om det föresten????!!!!!!!

Jag tror det var förra söndagen jag vädjade till Er alla att nu har vi tre (3) enormt viktiga veckor framför oss - men vem faan bryr sig om det - jo ni 8 som var där på träningen förra veckan båda ggr, Ni bryr Er det vet jag! Men Ni andra som INTE behagade komma ner på träningen - visst faan, glömde, Ni bryr Er ju inte, glömde!!!!!!!!!!!!!

Varje vecka skriver jag till Er hur näst kommande veckor ser ut så att Ni kan planera så att Ni inte ska missa träningarna!! Och de e ju bra!! Men va faan gör jag det för när 60% inte bryr sig????!!!!!!!

Visst faan kan man missa en träning lite då å då! Men inte faan kan man missa träning efter träning efter träning efter träning efter träning, när man i vintras sa att "jag kör i år" Ett muntlig löfte gäller lika mycket som ett skriftlig - men va faan bryr Ni er om det?????!!!!!!

Jag har tränat många lag genom mina år, men jag har aldrig tränat ett lag som viker ner sig som vissa ut av er gör!!!!

Nu är det endast 4 veckor kvar på årets serie och jag ska göra allt jag kan för att DSK skall spela division 4 fotboll även ****!!! Och jag hoppas verkligen att Ni samtliga oxå vill hjälpa till med det!!!

Ta en till titt på tabellen och fråga er själva - vad kunde jag ha gjort bättre! - Kan jag, just jag hjälpa till att förändra tabell läget??!!"


Skrivet av
Benji Frost
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar