fredag 20 augusti 2010

Trifon mitt i kaoset "jag såg landsmän gråta"

Trifon Ivanov, a.k.a. Bergstaca, var mitt i kaoset på Råsunda Fotbollsstadion igår när hans hemmalag Levski Sofia kom på besök till Råsunda för att möta AIK i Europa League kvalet.

0-0 slutade matchen men efterspelet kom att handla om de scener som utspelade sig både på och utanför planen där AIK-anhängare hade jagat stackars bulgarer längs hela Råsundavägen. När Pazza får tag på Trifon är han mitt i kaoset:
"Det är sjukt, det är fan helt sjukt. Vad har vi gjort för fel?"

Men du är ju svensk, vi förstår inte.

"Inte jag heller, jag fattar ingenting, men det är sjukt".

Vad gör du på matchen?

"Jag har ärligt talat ingen aning. Egentligen borde jag sitta hemma och plugga, jag har tenta imorgon. Och det är i Borås, shit också!"

Vad har du att säga om Farre?

"Ah, det är sorgligt, det är oerhört tråkigt. Först Giganten, och nu Farre. Det är lite som när Ronaldinho inte blev uttagen till landslaget. Vi grät tillsammans, alla brassar".

Är du brasilianare nu?

"Nej, jag är svenskfödd bulgar med uppväxten i Brasilien. Att det ska vara så svårt".




NOTIS:

Och för er som undrar om Farre, Pazza kommer ägna hela dagen åt att uppdatera detta ämne, en av klubbens allra största har alltså lämnat oss för Atlas IF. Intervjuer och kommentarer kommer.



Redaktionen
PAZZA DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar