tisdag 17 augusti 2010

Pazza avslöjar: "Kan tvingas sluta - på grund av militären"

DSKs anfallsstjärna Bergstaca kan tvingas sluta spela fotboll. Militären i Bulgarien vägrar nämligen att låta ”31-åringen” lämna landet för att återvända till sin svenska klubb Danderyds SK. "Det är en känslig situation", säger tränaren Stefan Lindström till Pazza DSK.

Den bulgariska militären kräver att Bergstaca genomför sin värnplikt och har därför avslagit hans önskan att lämna landet.
”Detta är ett grovt misstag. Jag förstår inte vad jag behöver göra för att alla ska tro mig. Jag är inte Trifon Ivanov”, säger Bergstaca till Pazza DSK, som stoppades på flygplatsen när han skulle ta flyget hem från Sunny Beach.

En väl insatt källa är dock av en annan uppfattning:
”Trifon Ivanov fick dispens under sin proffskarriär. Nu spelar han inte längre på elitnivå och därför kräver vi att han genomför sin militärtjänst. ”Bergstacas” DNA matchar Trifons, så det är ingen tvekan om att han har bytt identitet för att slippa undan.”

Han har tills vidare belagts med hemreseförbud.

”Först kunde jag inte tro det. Det är en mycket känslig situation. Trots det hoppas jag att vi får en lösning på problemet innan slutet av augusti så att ”Bergstaca” kan spela för oss”, säger DSKs tränare Stefan Lindström.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar