söndag 22 augusti 2010

Marknadschefen kommenterar Avsparks-debatten

Redaktören är förbannad, med all rätt.

Kommentarerna har det senaste dygnet haglat ned på Avspark Stockholm om tråkiga Danderyds SK som inte kan lira boll, slår bara långt och alla verkar ense om att just vi förtjänar att åka ned i Division 5.

Trots detta är det bara vi, Djursan, Vaxholm och IFK Viksjö som har huserat i Div 4 Norra sedan 2007. Vart höll exempelvis Bele hus då? Jo, på en meriterande 4e plats i Division 5. (efter Enebyberg, fniss*)
Är det några som börjar få lite rutin på det där med Division 4-fotboll så är det väl ändå vi.

Att vi slår långt, ja det får väl stå för dom, men jag finner ingen anledning till att det inte skulle vara snyggt och framgångsrikt.
Skulle vi ändra taktik så skulle motståndarna förmodligen göra rövmos av oss. Det är en otroligt korkad debatt och det är enligt mig fegt att tycka att vi ska ramla ned en division, bara för att vi spelar långt och i vissa fall träsk-fotboll. Eller är det för att vi tror att vi är något bara för att vi heter Danderyds SK?
Jag greppar det inte.

Bele är ett bra lag, så pass bra att man tycker att det inte räcker med att förnedra oss på planen, man tar det vidare till forumen också. Det har inte riktigt sårat mitt stolta DSK-hjärta än, och förmodligen så kommer dom aldrig vara i närheten av det heller.
Nu ska jag dock vara korrekt och sanningsenlig. Jag har inga bevis på att det är någon från Bele som sitter och skriver skit om DSK, så att måla ut Bele vore fel. Men det luktar gömd Järfälla-skunk någonstans.

Har man som DSKare någon form av stolthet går man naturligtvis in och försvarar färgerna och biter tillbaka. Men det verkar inte vara det rätt receptet mot dessa stolta megastjärnor i, *host*, Division 4.

Det enda jag kan tänka mig bli förbannad över är om dom skulle börja trakassera våra hemmaställ. Då skulle jag bli ledsen.

Viggan är Viggan, men dom fattar. Jag tror inte ens Viggan är medvetna om pajkastningen, dom orkar inte bry sig. Om dom väl bryr sig så tar dom det med en nypa salt.
För många andra verkar stoltheten inte visa några gränser. Men kastar man skit mot andra får man vara beredd att ta skit tillbaka.
Visste ni förresten att Viggan kör i princip samma taktik som oss, och ligger i toppen. Så vem har sagt att det inte är en vinnande taktik?


Jag tycker det är grymt med Avspark Stockholm. Det ger en friheten att tycka till precis hur man vill. Och efter 4 år i Division 4 känner jag mig rätt härdad av alla kommentarer. Man börjar få lite rutin på det där med streckstrid och hur man ska tackla alla påhopp på webben. Det är ju alltid samma inlägg om vi har vunnit: "Vi spelade årets sämsta match".
Skulle vi förlora gör man årets sämsta match, men motståndarna (i det här fallet DSK) var pinsamt dåliga.


Jag är för en öppen debatt, och jag ser fram emot ytterligare ett gästvänligt år på Avspark Stockholm.

Marknadschefen
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar