fredag 20 augusti 2010

Sagt om Farres övergång till Atlas

Farres övergång till Atlas är en av de största händelserna i DSKs och Pazza DSKs historia. Och som första åtgärd har coach Lindström tidigarelagt samlingen innan Belematchen imorgon.

"Det finns nog en hel del spelare som vill tala ut. En del befinner sig nog i chocktillstånd just nu. Den här flytten kommer ytterst olägligt, med tanke på vårt utsatta tabelläge. Därför har vi i lagledningen bestämt att laget samlas i klubbhuset en halvtimme tidigare än planerat."

Efter att nyheten slog ner som en bomb igår kväll, bestämde vi oss för att besöka Stockholms fotbollsförbund för att växla några ord med Giganten.

Hur fick du reda på Farres övergång till Atlas IF?

Genom pazza.

Vad var din första reaktion?

Äntligen! (för Farres skull). Stackaren har ju levt dubbelliv i snart 4 år.

Han har gjort 32 mål på ca 130 matcher för DSK som mittfältare. Går det att ersätta en sådan spelare och i så fall, vem tror du tar över efter Farre?

Nej hävdar jag bestämt. Farre är Farre och jag kan inte se någon annan. Han kultiverade DSK genom sin irrationella spelstil och var ett nav i omkl 5. Upp med tröjan i klubbrummet säger jag. (Väntar än på min egen)

Tror du att han kommer att kunna bli en lika viktig kugge i Atlas?

Nä, vet inte vad det laget vill egentligen. Tror man att man kan sätta Farre i en position tror man fel. Killen ska helt klart ha en fri roll.

Vad är ditt största minne av Farres tid i DSK?

Inget specifikt. Men det första jag kom att tänka på är alla löpningar i tid och otid då Farre bara skrek FARRE!!! och sedan med missmod i rösten Wistääääädt? när han inte fick bollen.

Avslutningsvis, en sista hälsning till Farre:

Önskar stort lycka till i karriären och jag kan väl säga att; ge sig ifrån DSK ett tag öppnar ens sinne, men inget slår Vallen. Vi syns i C-laget snart.

Pazza DSK har även försökt att nå Frosten och Pinky, men tyvärr utan framgång.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar