måndag 23 augusti 2010

Dagens elva - Lill-Wise #14

1. Vem är den bäste spelaren du någon gång har spelat med?

Min bror, Giganten!

2. Vem är den bäste spelaren du har spelat mot?

I mina ungdomsår mötte vi Djurgården titt som tätt och som vänsterback var det ju ingen dröm att ha Tonton Zola Moukoko emot sig direkt.
Sen måste jag säga Robert ”Mini Magic” Nilsson i min korta men väldigt framgångsrika hockeysejour med DSK (jag spelade totalt 3 minuter säsongen 96/97).
På seniornivå måste jag säga Johan Hedman från Rotebro. Klasspelare!

3. Vem i DSK spelar fulast?

Fille Lundqvist spelar hårt men rättvist, så jag säger istället Philip Runsiö, där har vi en ful jävel. En skalle per träning får man räkna med, likaså dobbar i skrevet och det där eviga stampandet på tårna.

4. Vem i DSK spelar schysstast?

Benji skulle jag nog säga. Ärligheten själv och smutsar inte ned sig i onödan.

5. Vilket lag i norrfyran är mest sympatiskt (förutom DSK)?

Sumpan verkar sköna liksom.

6. Vilket lag i norrfyran är mest osympatiskt?

Österåker!

7. Vilket lag som idag ligger i division 3 eller 5 saknar du i norrfyran?

Man begår tjänstefel om man inte säger Enebybergs IF. Derby nummer 1!

8. Vem vore i dina ögon en realistisk drömvärvning till DSK?

Tomcay Birkentürk! Men annars säger jag Arash Talebinejad.

9. Vilken bortamatch i årets norrfyran är roligast och varför?

Det är inte samma hype att möta Djursholm längre, så jag säger Viggbyholm.

10. Vilken bortamatch i årets norrfyran är minst rolig och varför?

Österåker. 70-väg, nysådd skitdoft från åkrarna, materialaren. Inget större fel på spelarna, bara att det är så sjukt tråkig resa.

11. Vilket lag i norrfyran har snyggast matchställ (förutom…hrm… DSK)?

Bele!

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar