måndag 16 augusti 2010

Ett spontaninlägg...

...om vad vi glömde nämna ifrån helgen.

1. Österåker är en rätt osympatisk klubb. Tydligen så vägrade Österåkers materialare förse oss med bollar innan matchen i lördags. Efter mycket om och men fick vi fem bollar, men då hade deras materialare redan klämt ur sig att DSK inte spelar fotboll (må vara sant, men vi tar poäng mot ett lag som spelar fantastisk fotboll), samt att vi endast är ute efter att skada deras spelare. Det är gästvänlighet utan dess like...

2. Fredrik Oom fick matchbollen, efter att Blue Ultrazzzz hade utsett honom till matchens lirare. Inte ett ord om det i Marknadschefens matchrapport, som var en del av Blue Ultrazzzz under lördagen. Har ni någon dispyt ni två?

3. Pinky bjöd inte på "The Pinky-Dance", men vi fick i alla fall se Hattens tolkning.

4. KOR var uppe i Stockholm och vi glömde att publicera en "ÄNTLIGEN KOR". Dessutom ringde han mig kl.04:00 i lördagsnatt och undrade var jag var någonstans. Då hade jag gått ifrån Lemon vid stängning, hunnit förbi McDonald`s, ätit och hunnit hem. Var var KOR någonstans? Jo, ungefär 100 meter från Lemon Bar.

5. Jag skulle "bara" åka ner till Vallen för att kolla på B-lags matchen i söndags. Björne ringer mig en timme innan matchstart och meddelar att det finns en ledig plats på bänken. Dum som jag är, tackar jag ja och anländer 10 minuter efter matchstart till Vallen.

6. Lill-Wise skrev ett mail till mig idag. Jag citerar:

"Drar till med en klassisk sportbladet quote:
Benji ”jag var WERDERlös igår”
Höhö.


Roligt? Som fan! Jag känner att det är lika bra att använda "sportbladet quoten" innan Sportbladet har fiskat upp den.
Självförtroendet jag hade byggt upp under 90 minuter mot Österåker i lördags, var som bortblåst efter fem minuter i B-lags matchen.

7. Giganten var nere på Vallen med två av trillingarna i söndags.
Vi diskuterade en hel del under första halvlek och kom fram till att vi (DSK) har ett lag för Division 4, men vi skulle inte klara av att vinna femman... Allting hamnar på Pazza, vare sig man vill eller inte.

Är det någon som kan komma på något mer?

Pazza DSK

1 kommentar:

  1. Min spelaranalys bygger på en mycket avancerad mobilapplikation, men du kan ha en poäng i det du säger Redaktören.

    / Wise

    SvaraRadera