fredag 27 augusti 2010

Inför Blue Hill - DSK

I all denna uppståndelse kring Bele-Janne höll jag nästan på att glömma bort att vi faktiskt har en match idag, att säsongen fortfarande är igång och att vi krigar om ett nytt kontrakt. Hur ska vi kunna toppa denna vecka egentligen?

Kul att Dahlman lade upp intervjun på avsparkstockholm också. Skön första kommentar för övrigt. Pazza!

Men nu till matchen.

Matchen spelas på Skytteholms IP. Ingen av oss (förutom möjligtvis Jakob) kommer nog närmare spel på Råsundas gräsmatta än så här. Vi möter ett lag som är en betydligt bättre version av årets Djursholm. Både Djursholm och Blue Hill är lag som man inte har en aning om var man har dem. Bele, Vaxholm och Viggan är bättre, men samtidigt är det mycket lättare att förbereda sig inför dessa matcher, eftersom man vet vad som väntar. Spännande kommer det att bli.

DSK:

Talar för: Om Täby kan, kan vi! Blue Hill släpper in en hel del mål, DSK gör nästan inga. Det är optimala förutsättningar det.

Talar emot:
Träningen igår. Beleryktet har fått Kennie att lira bollen längs marken…ok, ibland. Men även ibland är för ofta. Den ska upp i luften och gärna så högt och så långt som möjligt. Men, det var inte allt: det togs snabba inkast, kombinerades och klackades fram till mål. Vad är det frågan om? Sådana finesser vinner DSK inga matcher på.

Nyckelspelare: Fortfarande Lillpastan, men får vi straff får han inte ta den. Nille är tillbaka till dagens match och det innebär att han med sin känsliga högerfot kanske får ta straffarna – han är ju känd för att kunna hålla huvudet kallt under matcherna…eller inte.

Joker: Jag hoppas på Phille Runsiö.

Legenden: Kurre.

Idolen:
Lillpastan angående Beleryktet: ”Jag är för gammal för att flänga runt bland massa klubbar. Jag har en ny målsättning nu, DSKs målrekord.” Detta uttalande tas emot med glädje inom DSK och gör Lillpastan till idolen, för det innebär (om Lillpastan verkligen menar det), att han måste spela minst sju säsonger till i DSK.

Värvningen: Lill-Babs, men jag är besviken. Ständigt skadad.

Kaptenen: Svår. Vem väljer coach? Jag tror Frosten tar den.

Talangen: Jakob.

Blue Hill:

Talar för: Gör normalt sett ganska mycket mål och om de verkligen, verkligen ville, skulle de ligga i toppen av Division 4 norra. Möter DSK.

Talar emot: Har förlorat alla sina höstmatcher hittills.

Nyckelspelare: Norrfyrans bäste anfallare Daniel Didrik, men är han med?

Joker: Nyförvärven från Valsta Syrianska.

Legenden:
-

Idolen: Jag måste erkänna att jag har extremt dålig koll på Blue Hill. Vi kör på Daniel Didrik.

Värvningen: Valsta Syrianska.

Kaptenen: Daniel Didrik

Talangen: Bra spelare, men om man kan kalla de för talanger vet jag inte.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar