måndag 9 augusti 2010

Norrfyran Omgång 14/15

Den andra "engelska veckan" inleds med ett riktigt prestigemöte mellan DSK och Djursholm United. Djursholm inledde höstsäsongen med en seger mot Storskogen, för att sedan förlora mot Viggan med hela 7-1. DSK, som vi alla vet, har inlett med seger mot Sumpan och förlust mot Vaxholm. Är det två jämna lag som möts på vallen?

Kanske, men om vi vill vara kvar i fyran, då måste vi vinna mot Djursan på onsdag. Jag kanske ska tillägga att Storskogen, som är smått ökända för att vara trögstartade på hösten, även förlorade mot Sumpan med 3-1 i helgen.

Nordicbets oddssättare tror på oss och det händer kanske två, tre gånger per säsong.



Jag har ringat in de resultat jag tror på.

IFK Täby - Viggan 2

Jag utgår ifrån att Viggan gör det de ska. Senaste mötet lagen emellan slutade med 3-0 till Viggan och det finns ingen anledning att tro på något annat än Viggan-seger.

DSK - Djursholm United 1

Som sagt finns det ingenting annat än seger i den här matchen. Djursholm är det märkligaste laget jag har spelat mot den här säsongen. De har en blandning av allt ifrån Division 2 till Division 6 spelare i startelvan.

IFK Viksjö - Athletic 1


Athletic verkar ha fått lite vind i seglen. Efter 5-3 mot Viggan precis innan sommaruppehållet och 6-1 mot IFK Täby i helgen, kan de börja titta uppåt i tabellen igen. Dock spelas matchen på seriens kanske mest svårbemästrade plan och den är framförallt ingenting för Athletic.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar