torsdag 8 juli 2010

Tysk baksmälla

Jag har inte vågat skicka något mail till Benji idag, bara en kommentar på Tomcays inlägg. Frost kan vi nog glömma för resten av säsongen, skadad och numera med all säkerhet riktigt förbannad.

Men tyskarna gjorde det bra igår, fram tills sista 25 minutrarna av matchen. Då var Spanien överlägset, och man har liksom bara gått och väntat på att det någon gång ska explodera. Igår exploderade det inte riktigt, men man gjorde det som krävdes för att få hål på detta Tyskland som jag hånat i snart 1 månad.

Familjen Wistedt satt igår och kollade på matchen. Ena sekunden säger Lill-Wise: "Alltså, Alonso är som Sidled. Borrar ned blicken, ofarlig, slår aldrig mackor framåt". En sekund senare slår han en pärla till Villa som så när gör mål.

I andra halvlek utbrister Giganten: "Puyol och Pique, det är minsann enklare att spela i Barca, men på den här nivån håller dom inte". 3 minuter senare gör Puyol mål, och tillsammans med Iniesta och Pique var han bäst på planen".

Stor-Wise, den numera avdankade DSK-tränaren Lasse Wistedt har inte sett en enda Premier League match i hela sitt liv, och jag tvivlar att han sett så mycket VM-fotboll också (tippar man Elfenbenskusten i final så) men han var inte sen med att sänka Torres som enligt honom var en spelare som inte "håller måttet".

WISTEDTARNA KAN!

Synd för tyskarna, och komiskt nog har jag tippat dom på fjärdeplats, något säger mig att jag kommer att få rätt.

Hade Italien spelat igår hade det aldrig hänt..


Marknadschefen
PAZZA DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar