torsdag 1 juli 2010

Marknadschefen kontrar: 5 låtar

Benji sparade mig en massa onödigt kladd om Pazza Inter, även om den hade varit given 2a på min lista. När ni andra sitter och smetar på nåt påhittat stohej av David Guetta så drar Wise igång Pazza Inter inför varje utgång. AMALA!

Hursomhelst, både jag och Benji insåg att det finns ett massivt utbud av låtar, så jag ska försöka komplettera listan med några godbitar till (och som vanligt så baserar jag mitt urval genom hjärtat, hjärnan lämnade jag hemma). Och jag har faktiskt avstått Antonello Vendittis "Roma Roma Roma" den här gången.

5. Three Lions - Lightning Seeds
EM 1996. Vet inte vad jag tycker om låten egentligen, men när England tillslut gick långt i turneringen så passar låten på något sätt bra in, trots den miserabla förlusten mot tyskarna.



4. Campione - E-Type
Invigningslåt i EM 2000. Oavsett vad man än tycker om E-Type och låten i sig så är det få låtar som fött så mycket glädje och gemenskap på läktaren. Nästan alla fans sjunger samma sak. Inte illa E-Type.



3. Re-Sepp-Ten (vi er røde, vi er hvide) - Dodo Gad & VM-holdet
En riktig klassiker när danska landslaget stämmer upp i kör inför VM 1986. Danskarna var favorittippade men åkte dit ordentligt mot Spanien.



2. Santa Maradona - Mano Negra
En hyllningslåt till Frostens favoritspelare.



1. Un´estate italiana - Gianna Nannini & Eduardo Benato
Det finns få låtar som kommer i närheten av denna, VM 1990s officiella VM-låt. Än idag är det oklart om Gianna egentligen är en man, en fasansfull kvinna helt enkelt. Men jävlar vad hon kan sjunga och skrika, hon heser fram orden bättre än ett svin.



Marknadschefen
PAZZA DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar