torsdag 1 juli 2010

Benji rankar - Topp 5 fotbollslåtar

Vi insåg att det var väldigt svårt att hitta fler fotbollsfilmer utöver de vi redan hade listat. Därför går vi över till en kategori där utbudet är enormt. Så allihop, maila in era listor till pazzadsk@gmail.com. Jag är först ut.

5. Steaua Bukarest

Ingen aning om vad de sjunger om, men så fort en låt har det där underbara "melodifestival"-stuket är jag kär. Dessutom är Steaua en klassisk europeisk klubb.



4. Inter


Jag har inte mycket till övers för fotbollslaget Inter, men låten Pazza Inter måste vara med på den här listan. PAZZA!



3. Hammarby

Kenta - du är kung alltså!



2. England

New Order med World in Motion. Alla vet vid det här laget vad jag tycker om det engelska fotbollslandslaget, men det spelar ingen roll. När det kommer till fotbollslåtar har engelsmännen en del att välja mellan.



1. Borussia Dortmund

Jag hade först en Werder Bremen låt på första plats, men kom på att Tomcay Birkentürks favoritlåt är den absolut bästa.



Går bort:

Feyenoord

Allvarligt Holland!



CSKA Sofia


Allvarligt CSKA, skrämmande att detta fortfarande existerar!



Benji
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar