lördag 3 juli 2010

D.E.U.T.S.C.H.L.A.N.D, m.m.

För att slippa diska efter middagen här ute på landet lovade jag brorsan att skriva ett gästinlägg här på pazza (brorsan diskar med andra ord = lättlurad).

Ja, vad ska man säga efter att ha sett ett magiskt Tyskland slå ett ganska blekt Argentina? Inte bara att man nollade det som allmänt kallats VM:s bästa offensiv, utan tyskarna fortsatte med sina äckligt effektiva omställningar. Som halvtysk känns det just nu ungefär lika kul som man kände som halvsvensk sommaren 1994.

Efter dagens match kan väl ingen som har någon form av normalintelligens vidhålla en uppfattning om att "England nog skulle ha vunnit mot Tyskland om Lampards mål hade godkänts". Precis som mot England bestämde tyskarna fullständigt tempot i matchen mot Argentina. Tyskarna började i ett rasande tempo för att sedan lägga sig på rätt sida om bollen en stund och hämta andan. Skillnaden mot Englandsmatchen var att man nu var lite mer uppmärksam i sista tredjedelen och inte släppte in något enkelt mål. Så fort Tyskland känner för det skruvar man upp tempot, slår 3-4 snabba väggpassningar och så ligger plötsligt bollen i mål. Om Lampards mål hade godkänts hoppas jag nu att alla ni skeptiker inser att Tyskland hade skruvat upp tempot, slagit 3-4 väggpassningar och så hade bollen plötsligt legat bakom James eller Green eller vilket stolpskott till målvakt som än hade stått i Englands kasse. Min gissning är att Tyskland hade vunnit med 4-2 eller 5-2 om nu England fått kvitteringen godkänd.
Ska bli spännande att se vad tyskarna nu kan hitta på mot Paraguay i semin (har tippat Paraguay i semin och eftersom det strider mot naturens lagar att Hasse Ball vinner VM-tipset kommer Paraguay slå Spanien ikväll).

Avslutningsvis vill jag uppdatera fansen (läs Hasse Ball) om min ljumskskada. Var hos en ortoped i torsdags och besöket gav upphov till fler frågetecken än vad det gav svar....benbitar som trycker mot höftkulan? Öh? Har hur som helst fortfarande ont (till och med när jag simmar!?), men hoppas bli bättre snart. Definitivt svar får jag efter magnetröntgen som lär bli av nästa vecka.

Hade egentligen även tänkt bemöta brorsans patetiska försök att argumentera för att min skada blev ett lyft för DSK men eftersom han har diskat klart nu är det dags att sluta skriva och njuta av solen istället. Lovar att återkomma med ytterligare ett inlägg där jag kommer att bemöta brorsans löjliga "teori" och även ge min ärliga syn på vad jag egentligen tycker om några av er (ni vet vilka ni är...).

Auf wiedersehen!

/#13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar