fredag 2 juli 2010

Svensk fotbollsjournalistik - del 2

Som ni märker är det lite brist på DSK-nyheter just nu. Vi har några finnar som visserligen har skadat sig när de har spelat/lekt rysk roulette (inte alls roligt, jag vet), men utöver det har det varit relativt lugnt. Vi kommer att återkomma till den incidenten. Jag kan inte heller påstå att det har haglat in mail från er, så därför får ni stå ut med trötta Tysklandrelaterade (Benji) och Italienrelaterade (Wise) inlägg.

Trifon var upprörd över att jag inte nämnde Argentinas offsidemål när jag skrev om svensk fotbollsjournalistik förra gången. Den får jag ta på mig. Det är helt rätt, det var också en domarskandal som på sätt och vis avgjorde den matchen. Men själva poängen med det inlägget var att visa hur "objektiv" svensk media är.

Nu till nästa "skandal" och eftersom det är jag som skriver det här, är det Tysklandrelaterat. Vissa av er kanske tycker det är roligt, vissa tycker det är skamligt, andra fattar nog ingenting. Fotbollskanalen publicerade i kväll följande artikel/inlägg:



Visst, jag kan tycka att det är lite roligt, men för en "seriös" fotbollssida som fotbollskanalen ändå vill framstå att vara, är det bara skamligt.

För er som inte fattar (saxat från Wiki)- En propagandaminister är en minister som har till uppgift att se till att landets ideologi och andra idéer sprids till allmänheten och att dessa efterföljs. Propagandaminister är framför allt en historisk beteckning som bland annat användes i Nazityskland, då Joseph Goebbels innehade posten.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar