fredag 16 juli 2010

Nattsudd med Benji Frost - Arrogans Lektion 2

Ett nattsudd innebär att inlägget kommer att vara ovanligt ostrukturerat, men skitsamma... Eller ovanligt och ovanligt...

Och ja, jag vet att vi har släppt det här med VM nu, men jag kan inte hjälpa det. När klockan är halv två på natten får man spåna loss om allt möjligt.

Alla kommer vi ihåg när Zlatan jonglerade med ett tuggummi. Och "by the way", tack som fan för att han har bestämt sig för att spela för svenska landslaget igen. För mig kommer han nog aldrig bli den bäste svenske fotbollsspelaren genom tiderna, men jag är ändock 27 år nu och är man så gammal har man redan bestämt sig för en favorit och håller fast vid det. Min favorit är för övrigt Tomze Brolin. Men Zlatan är en världsspelare, en av världens bästa och en motiverad Zlatan kommer definitivt att lyfta landslaget.



Nu har en blivande världsstjärna gjort det igen och framförallt är det min nya favorit.



Och visst kan man hävda att Zlatan var först och att han joxxa några gånger innan han la upp tuggummit och fånga det med munnen, men det finns en skillnad. Skit i allt som Kåmark säger i originalklippet, om att han såg honom göra exakt samma sak inför en match. Det är en del av reklamfilmen!

Zlatan gjorde det i en reklamfilm, där man kan klippa och klistra lite hur man vill. Kolla hur spänd och koncentrerad Zlatan ser ut i jämförelse med Özil. Özil personifierar det här inlägget. Han spottar ut tuggummit, sparkar upp det i luften och fångar det med munnen. Och han gör det på ett så avslappnat sätt, som om han gör det i sömnen. Det påminner väldigt mycket om Cantonas målgest.



Världsklass!

Sedan älskar jag dock Zlatans avslutande "jogga bånito". Det är också magiskt...men poängen är att Özil är 21, spelar sitt första stora mästerskap någonsin och värmer upp inför en viktig VM-MATCH. Det är fantastiskt.

Arrogansen mina vänner, där har vi den... dock en sak är viktig... Var ödmjuk inom laget, arrogant utåt.

---------------------------------------------

För att komma in lite på DSK i alla fall.

Fuad Hammouni (en gammal DSK:are), gick loss på hela DSK när vi hade förlorat med 4-1 mot Bele och han tyckte att hans DIV-7-lag minsann var bättre än DSK. Framförallt gick han loss på Tolga. Inget ont om Fuad, jag gillar honom som fan, men man går definitivt inte loss på Tolgish (Han sa och gjorde som han tyckte). Fuad kritiserade Tolga för att han tog med sig vänner till träningarna som i Fuads tycke inte bidrog med någonting. Efter att Fuad hade sagt det, trodde jag att Tolga bokstavligen skulle nita Fuad...Jag älskar Tolgish, för att han är en karaktär som dagens DSK skulle behöva. Lojal, sympatisk, rolig, brutal, principfast och till viss del jävligt arrogant. För er som inte vet vem han är, så här såg/ser han ut:


Och för inte så länge sedan var Tolga med i förkväll. Det är också världsklass. Snälla Tolgish, kom tillbaka. Jag saknar dig!



Om du läser detta. Hör av dig!

Benji
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar