tisdag 13 juli 2010

Om helgen i Berlin etc.

Att kommunicera med er via bloggen är som att prata med en vägg. Ber vi er att skicka in någon lista eller förslag på diverse ämnen och artiklar, ska vi vara väldigt glada om vi får in i alla fall ett mail. Allvarligt!!!

Innan jag går in på något annat...

Här har ni min VM-drömelva:

Neuer (väldigt jämnt mellan Neuer och Casillas)

Lahm-Lucio-Lugano-Ramos

Schweinsteiger-Snijder (hur man nu skriver ett holländskt namn)-Xavi (orutinerat att lista drömelvan innan finalen. Xavi var helt briljant)

Müller-Forlan-Villa

Frostens drömelva (den ende som orkade maila in):

Benaglio

Lahm-Lucio-Friedrich-Coentrao

Müller-Snijder-van Bommel-Schweinsteiger

Forlan-Villa

Resan till Berlin gjordes med representanter från Marieberg. Ni vet laget vi mötte på försäsongen, där Hasse varken hade målkamera eller linjedomare till hjälp. Men Hasse Ball kanske uppfattade situationen såhär:


Vad vet jag? Men nog om det.

Hursomhelst var det ju världsmästarlandet och det tyska undret vi skulle till, för att lära oss ett och annat om fotboll, som vi kunde ta med oss till respektive lag, trodde jag. Nu blev det inte riktigt så. Spanien slog ut Tyskland i semifinalen och det gick inte att boka om resan och åka till Madrid istället. Amsterdam fanns inte ens i våra tankar.

Men Wise som bokade resan åt mig menade att resan hade ett helt annat syfte.

"Du märker det när du kommer ner."


Resan hade ingenting med att Tyskland var nära att gå till final och spelade så fin fotboll att göra, menade Wise. "Den här resan bokade jag åt dig redan i mars."

När jag väl kom ner och insåg i vilket område Wise hade placerat mig i, förstod jag att syftet med resan var att samla inspiration och material till DSK-filmen och Nilles bild i Mörbylund. Marknadschefen vet vad han gör...

Hotellet låg beläget precis bredvid Berlins konstnärsområde "Tacheles".
Och även om jag inte fick med mig någon "flummgubbe" hem, som kan hjälpa oss med filmen eller Nilles bild, blev jag minst sagt inspirerad.
Denna fantastiska bild fanns att beskåda precis bakom vårat hotell.


Nille och Mörbylund, "here we come".


Till Marknadschefen: "Tack för resan. Jag tror att jag är på samma nivå som du nu. Filmen kommer att bli magisk. Vi måste sätta oss ner under semestern. Jag har en del material med mig hem."

PS Det kan säkert misstolkas.

Annars finns det inte mycket mer att rapportera om från Berlin. Det var en rätt avslagen stämning efter bronsmatchen och några enstaka tutande bilar efter Spaniens vinst i finalen, för de som undrar.

Det var kul fram till semifinalerna, men nu är det dags att släppa VM 2010, VM-tipset och börja fokusera på DSK och norrfyran fullt ut. Vi kanske kanske kör ett norrfyran tips för de som är intresserade.

Semestern från fotbollen slutar på fredag, då träningslägret i Sydeuropa inleds.
Vi kommer att liverapportera därifrån.

Det blev ett konstigt inlägg det här, vilket antagligen beror på att jag är ringrostig efter några dagars ledighet. Vi hörs!

Benji
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar