tisdag 25 maj 2010

Persona non grata?

Ryktet har spridit sig som en löpeld genom omklädningsrummet. En skandal som överskuggar allt Bergstaca någonsin har gjort? Nej, det går ju inte, men det är inte långt ifrån.
Man skulle kunna prata om DSKs egna Balotelli. Man skulle kunna prata om DSKs egna Luca Toni.

Efter enorma påtryckningar var slutligen Fille tvungen att lämna ifrån sig "skandalmeddelandena" på Facebook.

Fille la ut en video inför Viggan-matchen som var en hyllning till DSK, en video som höll högre klass än Krutovs Viggan-videos.



Varpå följande konversation utspelade sig. OBS: Vi har valt att skydda spelarens identitet.



Det är inte vår uppgift att döma, utan lagets, men vi kan alltid spekulera.

Uttalandena kommer sannerligen att leda till en bestraffning. Om eller vad det blir, kommer att diskuteras inom spelarrådet på torsdag innan träningen. Till spelarens försvar ska sägas, att han verkligen valde rätt match. Det är trots allt den enda poängen vi har tagit i år. En helt klart förmildrande omständighet.

Blir det fem minuter extra 15-15, eller blir det rent av tio minuter? Det återstår att se.

Pazza DSK

2 kommentarer:

  1. Jag får väl springa när jag gör "comeback" eller vad man nu ska säga efter mitt lilla uppehåll, men frågan är bara om någon kunnat gå om mig i b-lags skytteligan tills dess? Om någon gör det och den det är kommer jag springa deras 15-15 för samma träning också. Ni har till den 20 juni på er, för övrigt 4a eller 3 matcher beroende på hur spånga matchen är flyttad. Tills dess spelar jag med P-92 och C-laget...

    Juste, förväntar mig en vinnst snart för A-laget det börjar bli dags! Har varit och kollat på vissa matcher och det ända jag vill säga är SKJUT!!!

    PS Har dyslexi så kan inte stava för ett öre så om du ska lägga ut något så får du kolla det först

    SvaraRadera
  2. Stort Oliver. Ser fram emot din comeback... Hur många mål har du gjort i B-laget i år?
    Det kan alltså bli en halvtimme 15-15. Orkar du det?

    SvaraRadera