onsdag 5 maj 2010

"ÄNTLIGEN FREDAG" MED BENJI FROST

Nu på fredag kommer Pazzas nye krönikör och vänsterbreddare Benji Frost med sin första Fredagskrönika. Serien som kommer att kallas "Äntligen Fredag" tar dig som läsare ända in i omklädningsrummet, stryker Sidleds högra skinka, dansar vidare genom duschen (Farres skönsång) och ända in till Björnes tvättstuga.

Kort sagt kommer Benji ta upp allt mellan himmel och jord och som första läsare kommer vi här att bjuda på ett smakprov på Benjis första krönika, en längre version kommer alltså på fredag förmiddag.



Jag kommer så väl ihåg när jag första gången åkte till Danderydsvallen för att se DSK:s A-lag spela. Året var 2001 och Frosten gjorde en av sina första matcher från start och motståndet hette Mockasinen. Jag kommer ihåg hur jag tog tunnelbanan till Mörby Centrum, buss 612 till Danderydsvallen och jag kommer framförallt ihåg hur det var att känna lukten av Stockholms finaste gräsplan för första gången. Det var kärlek vid första andetaget, första ögonkastet. De 20 kronor jag fick betala (på den tiden togs 20 kronor inträde) är till dags dato den bästa investeringen i mitt liv.

Väl på läktaren var det svårt att koncentrera sig på matchen, tankarna florerade kring annat. Jag såg mig själv springandes där på kanten, ta instruktioner från "Giganten", göra överstegsfinter framför Blue Ultrazzzz, tunnla stabbiga motståndarbackar. Jag hade redan bestämt mig. Det här skulle bli mitt nya hem.


BENJI FROST
mittfältare, Danderyds SK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar