måndag 3 maj 2010

Pazza avslöjar: Benji har skickat video till Viggan "jag är ganska bra på redigering"


Han har varit DSK trogen i många år, i medvind som i motvind. Han har vunnit pris som Årets spelare och blivit pippad av Thomas Antonelius. Direkt efter matchen mot Viggan så fick Pazza en pratstund med Benji och som svar på denna fråga fick Pazza, som den skvallertidning man är, en liten aning om var Benji spelar nästa säsong. Såhär lät det:

Är du nöjd med dagens insats?
Nöjd och nöjd, jag tycker våra forwards är alldeles för statiska idag. Se på Zacco, han har jag länge följt och jag hoppas verkligen få spela med honom någon dag.

Pazza befarar, efter samtal med släkt och vänner i Tyskland, att Benji kan vara beredd att lämna DSK om Viggan ger ett bra bud.

"Jag vill utvecklas som spelare, målet är Bundesliga 2 om några år. Jag älskar DSK men jag tycker personligen att jag är alldeles för bra för den här nivån"

Det går rykten om att du har slängt iväg en video till Viggan där du jonglerar med en boll?
"Både ja och nej. Jag gillar att filma mig själv, det ger mig en bättre bild på vad jag behöver förbättra, men att jag skulle ha skickat den till Viggan dementerar jag, det är absolut osant".

Varför tror du att spelare som Bergstaca och du själv ständigt omges av rykten?
"Kanske för att vi är jävligt bra!"

Spelar du i Danderyds SK 2011?
"Jag har ett kontrakt som löper säsongen ut, jag har för avsikt att fullfölja det. Fotbollen är mitt jobb, inte min fritid som för många andra. Jag har en familj och måste tänka på det sociala framför allt.


Frågan vi ställer oss, spelar Benji med Jon Gjesdal nästa säsong?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar