torsdag 27 maj 2010

Norrfyran Omgång 8 - vecka 21

Först några in ledande ord om att…

”Lill-Giganten” verkar ha gett upp.

Mycket, mycket tråkigt tycker jag. För att uttrycka det som Jogi Löw uttryckte det (med viss modifikation), när det stod klart att Ballack missar VM. ”Vi är chockade, helt klart. Vi är alla mycket ledsna över hans beslut. Det gäller nu att samla alla krafter. Vi kan fortfarande göra en bra säsong."

Eftersom det börjar närma sig match, låter jag bli att förolämpa eller såga någon. Det är viktigt att vi alla börjar fokusera på helgens match redan nu. Jag förväntar mig minst 20 taggade DSK:are på träningen ikväll. Vi ska ha poäng mot Vaxholm, så är det bara.

Så låt oss blicka framåt, jag ser ljuset i slutet av tunneln.

Norrfyran Omgång 8 - vecka 21

Med tanke på boendet i Höganäs och kvaliten på planen där, är det dags att vi börjar håva in lite pengar redan nu, så att vi kan åka på ett riktigt bra träningsläger nästa år. Missförstå mig rätt, vi hade det fantastiskt roligt i Höganäs, men boendet och faciliteterna var under all kritik. Jag har fortfarande rökhosta.

Och finns det ett bättre sätt att tjäna de där slantarna på, än att spela på norrfyrans matcher? Jag tror inte det. Här kommer tipset för omgång 8.


Jag önskar att man kunde spela på över 2,5 mål i den här matchen. Två offensiva lag, som bjuder på spektakulära mål framåt, men även bakåt. Blue Hill måste anses vara lite ojämnare än Viksjö. Att de förlorade mot IFK Täby är en gåta. Jag tror att det blir en jämn match och oddset 4.15 för kryss måste anses vara riktigt bra. Spikat.


Svårtippat. Bele-Barkarby får tillbaka Acke efter avstängning och en till startspelare om jag inte läst fel. Är Bele-Barkarby i en formsvacka? De känns helt klart inte lika vassa som de gjorde i slutet av förra säsongen, vilket vår match mot dem och även deras senaste mot Blue Hill vittnar om. Två lag som spelar ungefär likadant, även om Bele är en bättre version av Österåker? Jag vet inte, men oddset på kryss lockar även här. Man får ha i åtanke att det räcker med att det slutar oavgjort en gång av fem, för att detta ska vara ett plus EV-spel. En jämn match lär det bli. Spikar kryss.


Slaget om sumpan, därför väldigt svårtippat. Sundbyberg får oddset 1.4, vilket känns väldigt lågt. Jag skulle inte bli förvånad om Storskogen vinner det här. Alla kryssodds känns väldigt lockande och så även detta, men jag tror på en "skräll". Om det är någon match som dessa två lag vill vinna i år, så är det denna och Storskogens rutin avgör. Spikar tvåan.


Intressant match för oss. Vad är bäst för oss? Vinst för Athletic måste det ändå vara, eller hur? Och även om Athletic ligger lite taskigt till i tabellen, är det den svåraste matchen jag har varit med och spelat i år. Man kan tycka att vi gjorde det väldigt enkelt för dem, men de rullade stundtals ut oss fullständigt. Därför är deras resultat och tabelläge efter vår match en aning förvånande. Dags för vinst igen.


Tippar jag med hjärtat? Ja, kanske. Men det börjar se bättre och bättre ut för vår del, även om resultaten än sålänge uteblir. Vaxholm gör inte speciellt mycket mål och de släpper inte in speciellt mycket heller. Jag antar att vi går för 0-0, precis som vi gjorde mot Bele och Österåker. Tredje gången gillt? Det är dags nu.


Våra två rivaler. Viggan har varit märkligt ojämna i år. Djursholm åkte på en riktig snyting förra omgången. Jag tror att det kan bli så den här gången också. Viggans tyngd avgör.

Vad tror ni? Rullar pengarna in redan denna helg?

Benji Frost.
avdankad mittfältare (kladd kladd kladd)
Pazza DSK

3 kommentarer:

  1. Gett upp? Nonsens, jag vässar formen i C-laget tills vidare.

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara den nya trenden. "Det är något speciellt med Hasse Ball i C-laget"... Får man fint besök i Vaxholm på lördag?

    SvaraRadera
  3. Det är Schlager på lördag, så nej.

    SvaraRadera