torsdag 27 maj 2010

Oliver talar ut efter "skandalen"

Ynglingen och talangen Oliver som leder B-lagets skytteliga har valt att träda fram i Pazza efter ”skandalen”.

I en kortare intervju får vi höra hans tankar kring det som hände.

Hur kom det sig att du valt att träda fram?
-Det var inte direkt någon hemlighet att det var jag som hade skrivit Facebook-meddelandena. Dagens Facebook är ju snarare ett öppet forum än ett privat nätverk.

Oliver syftar naturligtvis på aftonbladets avslöjanden om Facebooks bristande säkerhet.

Varför skrev du att det inte är ditt lag längre?
-Jag var frustrerad efter petningen. Jag ger alltid allt på träningarna och känner verkligen att jag har förtjänat en plats i truppen. Jag leder dessutom B-lagets interna skytteliga. Fast jag är medveten om att jag missat några träningar.

Hur ser dina framtidsplaner ut?
-Jag vässar formen i C-laget tillsammans med ”Lill-Giganten” fram till hösten. Jag kanske hinner med några matcher med 92:erna också. Sedan tänkte jag ta ledigt under sommaren för att kunna ladda batterierna inför höstsäsongen.

Innebär detta att du kommer tillbaka?
-Ja, självklart. Det har varit mitt stora mål hela tiden. Jag behöver det här breaket. Jag kommer att vara med på den första träningen efter sommaruppehållet.

Vad tycker du om straffet som spelarrådet enligt rykten har gett dig?
-Det är OK. Efter att ha reflekterat över händelsen, är jag beredd att ta mitt straff. Om det är någon som mot förmodan skulle göra fler mål än mig innan sommaruppehållet i B-laget, kommer jag dessutom att ta den spelarens 15-15 första träningen i juli.

Du vet att det kan sluta med att du får köra 15-15 i en halvtimme?
-Jag vet. Men som sagt, jag är beredd att ta det.

Avslutningsvis. Har du någonting du vill säga till A-laget?
-Ja, jag har varit nere och kollat på några matcher. Det enda jag vill säga är: SKJUT! Jag förväntar mig en vinst snart. Annars så önskar jag A-laget all lycka i de resterande fem matcherna innan sommaruppehållet.

Vi tackar Oliver för intervjun och vi ser fram emot hans comeback i höst.

Vi ser detta ärende som utagerat.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar