söndag 30 maj 2010

Helginlägg från Grindtorp

Man vaknar upp i Grindtorp kl.10, så här dagen efter och undrar vad fan det var som hände?

Kommentarerna på avspark har redan haglat in. Det börjar som vanligt.

"Vaxholm gjorde nog av en dom sämsta macherna men lyckas vinna med 2-1 ändå anfallet hade bara Richard Malm Vad kan en ensam forward göra. Men som tur hade vi kämpar glädjen där hela laget skulle bara in med 1-1 och till slut när det bara stod ca 3 min kvar stiger M. Karlson och spikar matchen med ett sten hårt skott i mål. Hans andra i matchen , Bra M .K Nya tag nu Vaxholm för den stora darbbningen på national dagen"

Alltså, precis som Bele och Österåker tyckte efter våra matcher.

Eller vad sägs om det här?

"På tal om dålig match. En gåta för mig att Vaxholm inte ligger i botten tillsammans med Danderyd. Vilken skitmatch."

Slutligen så kommer ÄNTLIGEN ett inlägg som summerar det hela ganska bra. Ekman Sr, stort att kunna ge en objektiv summering:

"Tycker nog personligen att DSK stod upp bra mot Vaxholm idag, dessutom anser jag inte att det var en dålig match eller insats av IFK. Danderyd försökte hela tiden spela sig ur situationerna med undantag av slutet då det blev tjongande och lite stressat. kan det vara kondisen DSK spricker på? Matte Carlsson som kommer in i andra halvlek i all ära, två mål är grymt starkt men Murre på topp med Malm i slutet funkade skitbra, tyngd och fart. Vad jag tycker avgjorde matchen dock var Klavings inhopp, tempohöjning och stenhårda passningar skapar till slut ett tryck som DSK inte orkade stå emot. Vad beträffar kommentarer om DSK´s mål och Tommes felbedömning så var det just bara det, en felbedömning. Det skottet tar samtliga Vaxholms målvakter 10 ggr av 10, ett litet skitmisstag som i slutändan dessutom inte betydde ett smack mer än att resultatet blev exakt i paritet med IFK´s snittresultat. DSK kommer att skaka fler lag framöver och definitivt klara sig kvar!"

Undertecknad får ta på sig det första IFK-målet och domaren får ta på sig det andra. Bra jobb igår boys. Med en kvart kvar trodde jag att vi skulle vinna matchen och jag funderade redan på vad jag skulle skriva. "Hjälteinsats på Vaxö IP (SEB Arena) ordnade första trepoängaren". Med fem minuter kvar trodde jag att vi skulle få med oss oavgjort och jag funderade på vad jag skulle skriva. "Avdankad vänsterback missade rensning, stark insats av DSK".

När ska vi få ha de där små marginalerna på vår sida?

Skrivet av
Benji Frost
Pazza DSK

2 kommentarer:

  1. Nästa match,. http://www.youtube.com/watch?v=L8eo-hXZVpY

    SvaraRadera
  2. Fille, det kommer. Avvakta fredagskrönikan..

    SvaraRadera