onsdag 26 maj 2010

Hänt i veckan - Vecka 21 del 1

Ny vecka och en ny träning efter en ny förlust, men stämningen i laget är magnifik. Det finns nog ingen tidigare DSK-upplaga som har hållit modet uppe som årets, efter så många motgångar. Men detta gör att jag verkligen tror att vi kommer att kunna vända på steken, kanske redan på lördag.

Nu till det viktiga. Hänt i veckan eller ”sanningens minut” som jag gärna skulle vilja kalla det för, har visat sig vara ett väldigt populärt inslag på Pazza, så det ska jag se till att vi lägger ut mer kontinuerligt.

Tugget inför träningen handlade mycket om dagens Pazza-inlägg.

Supportermailet hade tydligen ingen orkat läsa. Men Niklasson och Fille, hur ska ni orka på match om ni inte orkar läsa Pazza-inläggen?

Niklasson var för övrigt mycket nöjd med klippet om honom och Farre. Så nöjd att han spenderade hela måndagskvällen till att ta reda på hela Frings livshistoria (Tjejen kan inte varit glad). Och det verkar ha gett resultat. Årets bästa träning av Niklasson.

Pastan var nöjd över att hamnat tvåa på vecka 21:s topp-5-lista. Så nöjd att han passade på att bevisa att han vet mer, kan mer och är mer, genom att stänka in runt 10 mål under matchspelet.

Rawling hade inte läst Pazza än. Jag informerade honom om att han låg etta på den första listan och detta satte igång en gissningslek från hans sida. Flest insläppta? Flest tavlor? Nej, berätta. Det måste ha satt sig i huvudet på honom, för han släppte in runt 10 pastamål. Matchspelet slutade 10-1 tror jag. Om Rawling hade gjort sitt jobb och hållit nollan hade vi vunnit med 1-0! Men Rawling det är mitt fel. Jag får helt enkelt ta på mig att jag nämnde att det fanns en topp-5 lista.

Jakob, världens bästa Jakob. Briljerade under 15-15. Coach hade aldrig sett något liknande. Synd att coach inte var med när jag var 15, då hade det minsann varit andra tongångar. För övrigt en fullt godkänd träning av Jakob, trots att han spelade i det förlorande laget.

Markus var tillbaka och det som den första finnen i DSKs historia som har hållit sitt ord. Han var bra och det lär bli en kamp om mittbacksplatserna på lördag. Man blir så himla glad när man pratar med honom: Bänji, skiulle diu kunnä kålla iupp hiur dät går fiör Suödra?

Fille var lika jämn som vanligt. Han har en riktig slägga den där mannen, det måste man ge honom. Efter träningen klagade han på att han hade fått hot-mail från Pazza, vad det nu handlade om?

Saman spelade med allt och alla under tre mot tre spelet. Så när väl matchspelet närmade sig slutet var han tvungen att fejka skada och klev åt sidan för att han var så trött. Dessa ungtuppar, när ska de lära sig?

Tobbe var sen som vanligt. Enough said! Dessa ungtuppar, när ska de lära sig?

Nille tänkte för mycket på ”Bele-ryktet”, det märktes. Ingen vidare insats på träningen. Han sa att han hade ont i huvudet och ont i magen under träningen. Nille, det kallas beslutsångest. Vi kräver ett beslut angående Bele innan sommaruppehållet!

Hatten var under träningen som han brukar vara under en kväll på Lemon. I början är han överallt och hörs mest av alla. I slutet hör man inte honom mer och undrar vart han har tagit vägen.

Falcao försökte göra skäl för sitt brasilianska artistnamn. Försökte gång på gång tunnla Markus på vänsterkanten. Det lyckades… om jag ska vara snäll, ungefär en gång på tio försök.
Själv var jag förvånad över att jag fick skjuts av honom hem. Falcao hade som tur var inte heller läst Pazza än och sett topp-5 listan.

Sams tionde comeback-försök i år var lyckat. Så lyckat att han tog över Hattens roll och stämplade mig i slutet av träningen. Nu får vi hoppas att hans knän, lår, vader, fötter, rygg, armar, händer håller…

”Nye” Johan i målet såg stabil ut. Ett stort frågetecken kring hans utkast dock. Bara för att man är ny kommer man inte undan en sågning. Man blir lika glad när man pratar med honom, som när man pratar med Markus.

Martin har vuxit in i kaptensrollen, eftersom han visade en enorm rutin genom att stå över träningen.
Det är nog enda anledningen till att varken jag eller brorsan har fått ta över bindeln än. Bristen på rutin. Hade jag också stått över träningen hade jag sluppit göra bort mig på träningen och haft min startplats klar i elvan på lördag.

Thelin körde rehab. Kan vi hoppas på comeback redan 2011?

Jag var laddad, så laddad att jag skrek ett mindre genomtänkt ord vid tre tillfällen under träningen. Tur var väl att inga knattelag var i närheten. Det måste dock ha hörts ända till Mörby Centrum.
Jag förstår inte varför jag alltid hamnar i det förlorande laget. A-laget behöver vi inte ens nämna, men två B-lagets matcher och två förluster och förlust på varje träning. Vad är det som händer?

Ni andra som inte behagade att komma ner:

”Släpp allt ni har och börja fokusera på FOTBOLLEN, så jag kan såga er också.”

Benji Frost.
avdankad mittfältare (kladd kladd kladd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar