torsdag 27 maj 2010

Hänt i veckan - Vecka 21 del 2

Hänt i veckan eller ”sanningens minut” brukar publiceras dagen efter träning, men jag är så fantastiskt förbannad just nu, så ni får detta inlägg redan nu. Något att dricka sitt kvällste till, något att ta in och fundera över och framförallt något att lära sig av. Jag vet att jag hade lovat att jag inte skulle såga eller förolämpa någon tätt inpå match, utan endast hylla alla i laget, men efter dagens träning kan jag helt enkelt inte låta bli.

ALLVARLIGT, ALLVARLIGT BLÅA!

Innan träningen var det konstgräsmöte i klubbhuset. Och här kommer faktiskt en hyllning. Grabbar, det är bara att lyfta på hatten för vår styrelse och alla runt om klubben. Äntligen har vi en styrelse som gör ett riktigt bra jobb, vi har fått tillbaka Rune som styr upp allt runt om laget (och f** den som inte sköter sig), Björne och O`Konor som äntligen sätter dit avgiftssmitarna, samt coach/erna som ska ha enorm cred för att han/de orkar träna så många inkompetenta fotbollsspelare. Notis: Vet inte ens om jag skulle vilja ta ordet fotbollsspelare i min mun ens, men det är ändå det vi gör.

En fråga bara? Vet någon vad det var för hemsida de visade på projektorn? Jag har i alla fall aldrig sett den tidigare. Här har ni adressen om ni vill se: http://www.danderydssk.se/

Så till träningen:

-Det gula laget, fantastiskt bra träning. Jag skulle framförallt vilja hylla Pinky för hans val av shorts. Otroligt stort att du vågar komma ner till en träning…i röda Viggan-shorts. Jag gillar Viggan och jag gillar Zacco, men de övriga i laget gör det inte.



-Det oranga laget, även här ser jag en del positiva inslag. Helt klart fem potentiella startspelare på lördag. Alla mina personliga favoriter spelade i det oranga laget. Pastan, Thelin, Mackan, Hatten och Kennie.

-Det blå laget. Ja, jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstans. Men ordet mygel sammanfattar nog hela det blå lagets träning ganska väl. Men jag skulle gärna vilja lägga till en eller två meningar per spelare:

-Tobbe………jag vet inte vilken klocka du går efter, men inte är det den som finns i klubbhuset.
-Sam………...kladd, kladd, kladd.. så då blev jag av med det smeknamnet.
-Rawling/Bergstaca………vem av er två är det egentligen jag ska såga?
-Jakob……….din kommentar angående bloggen, accepteras ej. Men du är ung, du lär dig sakta men säkert.
-Nille………...det är klart med Bele nu va?

Jag lyckades snudda både Nille och Jakob under träningen och båda verkade få ont, väldigt ont. Här kommer ett klipp som jag tillägnar er. Vad vill ni egentligen med er fotboll?



Avslutningsvis vill jag bara tillägga att jag faktiskt, trots allt tycker om alla i det blå laget.

Världens bästa DSK:are just nu och etta på nästa topp-5-lista (Århundradets bästa DSK-spelare)
Benji Frost
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar