fredag 7 maj 2010

Hänt i Veckan - Benji blickar tillbaka på vecka 18

Hänt i veckan” – Torsdagen den 6:e maj

Nille saftade på en eftersläng på Viggans målvakt efter en hörna i andra halvlek. Nille som visserligen är känd för sitt hetska "tyska" temperament, brukar dock inte syssla med efterslängar och sparkar.
Under en kortare pratstund med honom fick jag veta varför han reagerade som han gjorde:

"Att hela tiden höra honom förolämpa våra fans, min stad, mitt Danderyd och mig personligen genom att säga att jag är slut, det är oacceptabelt."


Nille var för övrigt på mig hela träningen.

”Nu när brorsan är borta, då har du ingen som kan försvara dig.”
”Det här är så dåligt, jag skulle kunna käka upp Benjis tröja.”
”Jag ska sänka dig.”


Bergstaca var som vanligt bäst på träningen. Så bra att han blir kallad till match, men snackar sig ur truppen. Endast Bergstaca kan lyckas med det.

Farre höll sig från att sparka ner någon på träningen. Han dunkade dock iväg en boll i slutet på uppvärmningen i ren frustration. ”Varför springer inte någon annan.”

Sam filmade som vanligt, tog av sig skon, kollade att foten var ok. Den var ok.

Niklasson var ovanligt loj. Efter träningen kom förklaringen. Han var bortrest under helgen. Trots fyra år i klubben sitter Viggan-takterna i.

Martin började med att kasta sig under skottövningen. Men efter att de 20 första skotten hade gått över, brydde han sig inte längre. Det var annat i Halmstad. ”Albanerna satte minsann allt på mål.”

Hatten dunkade som vanligt på. Som vanligt gick alla skott över. Ett undantag under spelet, då gick skottet rakt upp i krysset. Det var förövrigt Hattens 30:e avslut på träningen. Jag kan bara komma på att Hatten har haft ett avslut på mål under de två inledande matcherna. Så tyvärr Hatten, det blir inga mål i år.

Tobbe dribblade förbi de två första fastnade på den tredje. Tobbe dribblade förbi de två första fastnade på den tredje osv.

Falken var inte där. Var därmed nästbäst på träningen.

Phille stod i mål och släppte in ett oförklarligt mål. Lika oförklarligt som när han viker in från kanten på mittplan under match och avlossar skott.

Wistedt vann skottövningen. Förstår dock inte hur han och ”Giganten” kan vara bröder. ”Giganten” var såååå mycket bättre.

Kennie gjorde träningens snyggaste mål. Han fick även Babak ur balans. Under skottövningen tävlade hans grupp. Flest mål vann, men även framspelningar räknades. Man fick dock endast använda en touch. Babak som är van att få bollen på fötterna efter Elfsborgtiden, fick de överallt förutom på fötterna.

Babak visade Elfsborgklass. Var alltså tredje bäst på träningen.

Jonas ville mycket, kunde lite. Det märks att han har tagit på sig DSK-stället igen.

Jakob spelade match med 95:erna, sedan med B-laget och sedan med C-laget och sedan var det dags för A-laget. Orken fanns inte riktigt för att prestera efter det.

Marcus var tillbaka, slog krossbollar, snusade och var så där fantastiskt glad som bara han kan vara.

Jag fokuserade på nästa krönika, fanns därmed inget utrymme för prestation. Sämst på träningen helt enkelt.

Eddie, världens bäste ryss…när han vill. Idag ville han tyvärr inte.

Fille var även han med i skott-tävlingen. Kom tvåa om jag inte minns fel. Höll samma jämna nivå som bara han kan. Tyvärr är den allt för låg. Hans Dubbeldusch är det dock inget fel på.

Startelvan imorgon:

Thailändsk målvakt
Heltysk backlinje
Heliranskt mittfält
Helfinskt anfall

Det har minsann aldrig hänt i DSKs historia.

Imorgon smäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar