fredag 28 maj 2010

ÄNTLIGEN FREDAG MED BENJI FROST

Trots att Benji numera är redaktör och min närmaste chef så bad han mig ändå lägga in lite rader inför denna fredagskrönika, den som vi brukar avsluta denna hårda jobbvecka med. Är det någon mer än jag som har funderat på att söka jobb där Benji "jobbar"?
Jag ställde frågan till Benji via mail och får detta som svar: (i teckenstorlek 72)

ALLVARLIGT WISTEDT!!!!!

ALLVARLIGT!!!!!


Den här krönikan handlar naturligtvis om Vaxholm, denna ort som resten av världen glömde, troligtvis en av dom finaste också. Det ryktas om att kommunen försöker köpa sig ut och bilda sitt eget land, styre och det senaste Transferryktet är att Bergstaca ska vara klar för klubben (något som Benji antagligen kommer ta upp här på bloggen senare).


Detta otroligt fina Vaxholm (helt seriöst), har en fotbollsklubb med stora drömmar. IFK Vaxholm, påbörjade i början av 2000-talet en stor satsning, som vi lite sarkastiskt kan kalla för "Allsvenskan 2010". Minst 6 ledare hade de med sig till b-lagets! Matcher, det säger ju en del. Lite som DSKs nya satsning faktiskt. För visst måste det vara så, visst räknade de inte med att de 2010 "endast" skulle spela i Division 4. Vaxholm har fallit på målsnöret ett antal gånger. Trots väldigt bra chanser att avancera i seriesystemet har de kommit tvåa eller trea, nästan varje år. De påbörjade sin resa i Division 6 och sprang genom femman, men sedan har det tagit stopp.

Året Vaxholm gick upp i Division 4 var DSKs sämsta år under min tid i klubben. Och trots att vi låg trea när sommaruppehållet började och hade häng på Vaxholm på andra plats, befann vi oss bokstavligen i farozonen, när det återstod två omgångar. Den längsta förlustsviten under min tid började direkt efter sommaruppehållet.


Omgång 12



Omgång 20


Hur ska vi se till att vi inte slår denna förlustsvit denna säsong?

Jo, som vanligt kan vi börja med nästa match, men det kommer att bli tufft. Vi åker till en arena som vi visserligen har vunnit på, men det var innan det "nylagda" konstgräset.

Men, ni kan vara lugna. Jag har som vanligt nyckeln till seger. På avsparkstockholm har en viss classe skrivit om Vaxholms brister. Jag citerar:


"Nu har jag sett Vaxholm spela flera matcher, nu senast mot Storskogen och måste säga att dom har en väldigt bra och stark backlinje, fram till högerbacken det är där man ska utmana om man vill komma förbi deras försvar, om man bara förstår det tidigt i matchen så är mycket vunnet. Förstår tillexempel inte Storskogen som nästan bara försökte på Vaxholms vänsterkant där det alltid tog stopp, men det är kanske därför som dom ligger där dom ligger, ska bli roligt att se om nåt lag förstår det här. Skriver inte alls för att förstöra för Vaxholm utan det var bara en tanke som jag kände för att dela med mig, Lycka till alla lag! M.V.H Claes Div 4 N supporter"

Alla anfall via vår vänsterkant alltså. Nyckeln till seger ligger i mina händer! (fniss, Marknadschef skrattar till)

Avslutningsvis

Jag skulle vilja avsluta med att vara lite hånfull mot våra motståndare. Det är egentligen resultatet av att alla motståndare är hånfulla mot oss, då de vinner mot oss i match efter match.

Grannstäderna Bremen och Hamburg är bittra rivaler i fotboll och invånarna i Bremen kallas av Hamburginvånarna för "Fischköpfe". "Fischköpfe" betyder på svenska fiskhuvuden. Detta tillsynes nedvärderande uttryck, härstammar från medeltiden, då Bremen var huvudnav för fiske.

Och varför berättar jag om det? Jo, för att IFK Vaxholm är norrfyrans "Fischköpfe".


2 kommentarer:

  1. Alltså jag är sjukt dålig på bilder. Agera Redaktören! Allvarligt!!

    SvaraRadera
  2. Fixat!!! :) Jag gillar inledningen...

    SvaraRadera