onsdag 1 september 2010

Omröstning: DSKs inmarschlåt

Där har vi den igen - Den eviga frågan.

Vi är ju lite inspirerade av Vaxholm här i DSK och vill därför naturligtvis ha vår egna inmarschlåt. Skillnaden är väl att vi inte kommer att skapa vår egna låttext. Jag har varit och sökt lite efter nya godbitar och jag hittade en ny faktiskt. Naturligtvis är det en tysk låt.

Det är självaste Hannover 96, som har detta mästerverk som ah...kanske inte inmarschlåt, men som låt i alla fall. Jag ska ge er en översättning av låttexten, men först ska jag lista vad som talar för och vad som talar emot.

Talar för:
-Hannover spelar i vår liga, dvs de är ständigt inblandade i bottenstriden.
-De har trogna supportrar.
-Min översättning och tolkning av låttexten.

Talar emot:

-Hannover spelar i rött.
-Låten är på tyska.
-Den kanske inte passar riktigt som inmarschlåt.
-Samt mycket mycket mer.

Översättning, samt tolkning av låttexten:
Du är aldrig ensam
vi går hand i hand
tillsammans är vi stora
och starka som en vägg (försvarsinriktade DSK).
Vi tackar dig
du har gett oss mycket
du är det viktigaste i våra liv.

Refräng:
Rött passar dig bättre än gult och blått (ah, den här textraden är j-vligt svår att snacka bort)
Låt alla andra prata
om Bayern (Bele) eller Bremen (Fiskhuvudena)
Vi är alltid hos dig
96 (34, året då DSK bildades) - HSV (DSK)

etc.

Här har ni mästerverket:










webvoter-omröstning




Vilken låt tycker du att DSK ska ha som inmarschlåt?






96 Alte Liebe

En annan låt

Lu Lu Lu Lukas Podolski

Pazza Inter

Roma Roma Roma




Se resultat





Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar