torsdag 9 september 2010

INFÖR Danderyds SK – Viggbyholms IK: Kvasten


En av Kvastens välkända TV-räddningar

Källa: Viggan.com

Han kom till klubben under stormiga förhållanden. Relationen till hans tidigare klubbar hade inte varit den bästa, och utgår man från första svaret så kan man ju undra hur f-n han lyckades bli lagkapten för Danderyds SK?! Men nu är han här, och han är här för att stanna. Inför derbyt på lördag träffar Pazza ytterligare en utfryst stackare som DSK har förvandlat till en träskspelare av klass.

Hans mor gör för övrigt fasansfullt goda vårrullar.

Martin ”Kvasten” Persson om att möta Viggbyholm på lördag:

1. Nu är der derbydags Kvasten, börjar det kännas? Har du svårt att koncentrera dig på jobbet? (servera kaffe till de äldre)

Jag är ledig idag. Annars hade jag inte haft tid för att svara på den här skiten.

2. Hur ska vi slå Viggan?

Långa bollar på Judas som vanligt (alltså Lill-pastan, inte Benji).

3. Du lämnade Viggan och kom till ett lag med en målvaktsuppsättning utan dess like. Vad var dina första tankar?

Det kan jag ju inte skriva här. Det är taskigt.

4. På försäsongen tog Lokaltidningen ett foto på samtliga målvakter (Eskola, Rawling, Kulikowski, Persson), och idag är det endast Rawling kvar. Har du svårt med motivationen?


Absolut inte. Jag ska spela i Danderyd tills jag är lika gammal som Frosten.

5. Vad är din relation till Viggan idag?

De brukar skylla på mig när andra Viggan-spelare vill gå till DSK.

6. Om DSK åker ned i femman och Viggan ringer och ber dig att gå över till dom, vad gör du då?

Garvar ihjäl mig.

7. Vad är den största skillnaden att spela i DSK kontra Viggan?

Henrik Zacco.

8. Hur slutar matchen?


1-1

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar