måndag 9 maj 2011

Kalmar FF kommer på besök och Pazza DSK leker med tanken...

I senaste DSK Aktuellt stod det att allsvenska Kalmar FF kommer med största sannolikhet träna på Danderydsvallens gräs i samband med bortamatcherna mot Djurgården och AIK.
Dominanten siter säkert hemma och putsar skorna nu.

Pazza har filat lite på olika scenarion om KFF eventuellt skulle behöva "låna" några spelare från DSKs A-lag till deras träningar.

Nanne säger till Rune:
"Du den där nummer 13 i ert lag, Mats Frost? Matthias Frost?!. Ja, han verkar rätt kunnig på fotboll, får vi låna honom?"
"Javisst"

13 minuter senare:
"Asså Nanne, jag gör mitt bästa. Om Rydan kommer och möter så brukar vi i DSK normalt sett vända upp och alla går i djupet".
- Frost, gör bara som jag säger"
"Jag gör mitt bästa".
"Jag vet att du gör det Matthias, men det räcker inte."

Nanne till Rune:
"Vi behöver en elak jävel, en riktig gris. Har du någon vi kan låna?"
"Javisst, det fixar jag".

13 minuter senare:
"Fall Rydan Fall Rydan Fall Rydan"
"Rätt sida!!"
"Sobralense ligger höger!"
"Jag slaffha bla blasss aaaaaaah!!!!! ???????????"
"KENNIE!!!!!"
"*Poff!"

Klippet ses bäst från 1.35 för att höra ovanstående.



"Asså Rune, den där BK eller vad han kallar sig, är fullständigt tokig i huvudet. Vi har inga bollar kvar, dom ligger bakom häcken."

Nanne till Rune:
"Vi behöver en klasspelare, er bästa spelare. En stjärna"
"Javisst, det har vi".

13 minuter senare:
"Jonas, rör på benen va fan!!"
"Jonas, i det här laget slår Sobralense frisparkarna"
"Jonas, du är bra på att dirigera alla andra, men du gör inte skit själv!"
"1,2 km?!"
"Är du stjärnan?", enligt dig själv?, Åh fan säger laget det?"
Viggan?
Täby IS?
"Haha"

Nanne till Rune:
Vi behöver en till målvakt Rune, kan du fixa det?
"javisst, vi har en från HBK".
"Jag gillar inte HBK, men ok."

13 minuter senare:
"Martin, kom. Varför står du bakom planen där det inte finns något ljus?"
"Va sa du? Är du bitter?"
"Jo fast i KFF så har målvaktstränarna utbildning."
"Teden?"
"Vem fan är det?"
"Dart?"
"Haha"
"Ska du vara med på övningarna?"
"Jävlar, han är fan bättre som utespelare än i målet".

Den som lever får se, men tippar Pazza DSK på vem som är mest intressant är det givet att vi skickar Dominanten Jonas Pasthy. BK skickar halva laget på sjukhus och vi får styrelsen på oss. Frosten är intressant men...nej tack. Kvasten har ingen lust.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar