fredag 29 oktober 2010

Rawling talar ut

Pazza har fått en exklusiv intervju med nr 33, Mattias Rawling. På engelska kallas han Rawlings, bara en notis.
Eskola har varit en av många som gått i bräschen på chatten och bl.a. kallat Rawling för patetisk. Pazza bestämde sig därför att ta kontakt med Rawlings och stämma av läget.

Tja Rawling, hur är formen just nu?

Jo den är uppåtgående, tränar för fullt! Löpning, gym och innebandy,. Jag håller i gång!

Hur har säsongen sett ut för din del?
Ganska blandat resultat, Är inte riktigt nöjd med min insats och min träningsnärvaro på hösten.

Hur ser den kommande säsongen ut för dig?
Jag tänkte köra på och se vart det bär. Enligt rykte så är ju målvakter på topp mellan 30 och 35!

Vad tycker du om Markus Eskola?
Jag har hört talas om honom men aldrig riktigt sett honom, varken på läktaren eller på planen de senaste åren. Är han en myt, som Loch Nessodjuret?

Vad tycker du om Martin Persson?
Det är alltid ett jävla gnäll på den mannen. Ingenting är bra. Men va fan, passar det inte gör något åt det och gnäll inte bara, AGERA!
Vill du inte ha instruktioner av mig så säg det, och ta tag i det själv istället för att bara gnälla och vara bitter.

Vilka målvaktshandskar föredrar du mest?
De som har bra grepp! Dvs inte Errea!

Frosten snackar om att köpa en Porsche och äter rysk kaviar på lunchen. Hur ser en lunchlåda i Södertälje ut?
Det är som vanligt i Tälje, Kör BMW och äter Kebab!

Handen på hjärtat, borde du ha fått spela fler matcher än vad du har fått?
Jag anser att ett par till hade varit berättigat, men det är tränaren som tar ut laget och bör ha all information som gör att han väljer en bra elva som ska spela.

Vad hände egentligen i AIK när du spelade där? Var du nära att komma in i seniortruppen?
Vi hade en liten kontraktsdispyt som gjorde att jag bröt helt med klubben och gick till DSK, som 16-åring.
Seniortruppen var väl aldrig nära men om båda parter hade haft ambitionen att förhandla hade kanske situationen varit annorlunda.

Vet du vem Bergstaca är?
Jag bryr mig inte om denna Bergsvacka!

Frosten dillar om legendstatus och anser att han borde erhållas Lifetime Achievment Award. Kommentar?
Vem är denna Frost och komma och tycka att han ska få ett sådant pris? Han har ju inte ens DSK som modersklubb! Då kommer han aldrig att kunna få ett sådant pris. Jag har varit i klubben i 15 år! Hur läng har han varit närvarande? Jag har fått Börje Åbergs stipendium! Har han det? Inte så troligt.
Så som svar på frågan skulle jag säga att han ALDRIG ska få ett Life Time Achievment Award!

Vad ser du dig göra om 5 år?
Svårt att säga just nu, troligtvis lägger jag av efter att Frost har gjort det, enligt önskemål på PAZZA-omröstningen. Men det är upp till Frost. Spelar han kvar om 5 år, så gör jag det också!

Eskola snackar om comeback nästa år. Kommentar?
Det har ryktats om en comeback för denna myt varje år, men som vanligt blir det väl en no show som vanligt eftersom vi inte tränar på dennes favoritunderlag grus längre.

Vad är det bästa med att spela för DSK?
Givet är alla lagkamrater och Alla Kick offer på Lemon!


Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar