fredag 8 oktober 2010

Pazza: Intervju med Frosten


Tjena Frosten, hur är formen?

Tjena! Jag har i vanlig ordning toppat formen lagom till efter säsongens sista match. Kände mig lättare och mer smidig på senaste träningen än vad jag gjort under hela säsongen. Nu gäller det bara att konservera den här formen fram till april 2011.

Hur kommer det sig att spelet alltid ser bättre ut efter säsongen?

Bra fråga och om jag hade haft ett svar hade jag för länge sedan åtgärdat vad problemet nu är och då hade du inte behövt ställa den här frågan och jag hade inte behövt svara...?

Snart går Danderyds SK in i Stockholm Cup. Vad är målsättningen där?

Att göra en bättre turnering än förra året då det blev respass mot Grödinge (Div 6) i första omgången. Det känns särskilt viktigt att vinna första matchen i år eftersom det är första matchen på vägen tillbaka till fotbollens finrum.

I år vann Bele/Barkarby turneringen och dom spelade i samma division som oss. Samtidigt räds du för division 6 lag. Finns det ingen vinnarmentalitet i din kropp? Eller är du en bitter realist?

Jag har väl för f-n inte sagt att jag räds ett Div 6-lag!? Jag sa bara att det är viktigt att vi vinner första matchen. Du felciterar mig fullständigt. Jag tror inte att det är någon idé att vi forsätter den här intervjun.

Hahaha! Ok, jag formulerar om mig: Vinner vi Stockholms Cup?

Så länge vi är kvar i turneringen har vi en chans att vinna. Vi har ett bra lag.

Det har gått drygt 2 veckor sedan matchen mot IFK Viksjö. Hur gick tankarna när domaren blåste av matchen?

Grym besvikelse! Måste dock säga att besvikelsen ganska snabbt gick över i ren revanschlusta. Precis som Kvasten sa någon timme efter matchen önskar man att det vore april nu så att vi får chansen att revanschera oss.

Vägen tillbaka har tagit sina första staplande steg. Vad tror du är nyckeln till framgång nästa år?

Jag tror att det är viktigt att vi inte tappar alltför många spelare. Även viktigt att alla ställer upp och därmed inte ger tränaren problemet att konstant behöva ändra i laguppställningen. Vi behöver med andra ord kontinuitet.

Det har länge ryktats om att du har varit på väg till Storskogen. Är det endast rykten eller ligger det någon sanning i det? Berätta gärna om dina tankar om det ryktet, och vad skulle egentligen krävas för att få dig att lämna Danderyds SK?

Jag kommenterar egentligen inte rykten, men det är väl ingen hemlighet att Storskogen vill ha mig. De behöver förstärka på forwardssidan, d.v.s. på min naturliga position. Jag har svårt att se mig lämna DSK, men man ska aldrig säga aldrig.

Nästa lördag är det avslutning. Hur slutar det?

Alltid ovisst. Mycket har man ju varit med om; allt från en keeper som försöker sätta eld på tränarens kavaj till en barbröstad iranier som kör erotisk dans på bordet. Med tanke på att vi åkte ur i år och då mycket känslor finns uppdämda på grund av det är jag faktiskt orolig för vad som kan hända på avslutningen. Mycket orolig…

Vet du vem Bergstaca är?

Tyvärr, ja. Har numera krökt rygg efter att ha burit honom på mina axlar i alldeles för många år. Måste tillägga att han är slut.

Tyskland eller Sverige? (både ur ett sportsligt och levnadsperspektiv)

Tyskland i alla hänseenden, utan tvekan.

Systembolag eller fri handel?

Med tanke på mina erfarenheter av finnarna i laget är fri handel inte ett alternativ. Det är illa nog att de har tillgång till systemet.

DSK eller Werder Bremen?

Jag har tillräckligt med kärlek för båda.

När du lägger skorna på hyllan, vad ska du då ha uppnått?

Med tanke på allt snack om att jag är slut visste jag att den här frågan skulle komma…. Ibland känner jag mig för gammal och funderar då på att sluta på studs. När jag sedan ser killar som Thelin och Falken får jag motivation att fortsätta. Dessutom vill jag nu vara med om att ta upp DSK från femman en andra gång så det blir minst en säsong till. Att uppnå 200 matcher i klubben vore också kul.

Är du rädd för det faktum att din lillebror Benji, 4 år yngre, kan gå förbi dig i DSKs Maratontabell i antal spelade matcher?

Jag har inga som helst problem med det, men man ska komma ihåg att så länge jag spelar går han inte om mig.

När tiden är kommen för dig, ”du håller inte längre Frosten”. Sätter du dig på bänken då?

Nej.

Vad är det bästa med att spela i Danderyds SK?

Det är att det under alla år har varit ett riktigt bra gäng, även om folk kommer och går.

Om du får ge ett råd till Jakob Glasberg och bara beskriva det med ett ord, vad skulle det vara?

Hur i… ska man kunna ge ett råd med ett ord?! Jakob är en klok grabb som kommer att fatta rätt beslut oavsett vad han beslutar sig för….. När jag tänker efter är det nog han som ska ge mig råd istället.

Pazza DSK

3 kommentarer:

  1. Du har burit mig på dina axlar? Tillåt mig skratta. Du är slut, din sopa. Lägg ner!

    /Bergstaca

    SvaraRadera
  2. Bergstaca, jag förlåter dig för detta påhopp eftersom jag vet att det bara är en produkt av din bitterhet till följd av att jag har släppt ner dig från mina axlar. Jag vet att det är svårt att stå på egna ben - vissa klarar det, andra inte. Du kan ju räkna ut vilken av dessa kategorier du tillhör...

    /Frosten

    SvaraRadera