onsdag 16 februari 2011

Spelarfruar: Sunken

Premiären blev en succé. Redaktionen har fått ta emot tonvis med hyllningar under veckan. Tänk att intresset för Hatten kunde vara så stort. För alla er som tålmodigt väntat så går vi nu vidare i artikelserien om DSK:s spelarfruar. Idag har turen kommit till Sunkens flickvän. En av de mest efterfrågade intervjuerna. Djupt och rörande berättar hon om hennes relation till Sunken, om hennes tankar på framtiden och om hennes förkärlek till Frosten…



Hur många gånger såg du DSK spela förra året? Var det värt resan?
Tre gånger. Jag skulle inte vilja påstå att det var värt resan. Om jag hade känslan av att David la märke till min uppoffringsfulla närvaro i ur och skur skulle jag kanske åka oftare men han har en förmåga att glömma bort att jag är där under tiden matchen pågår och han står med sin pappa och mumlar något om kanter och skott.

Använder du något smeknamn när du tilltalar din pojkvän? Vad brukar han kalla dig?
Snurpen, Valross, Älskling. Han kallar mig älskling, gumman, Regeringen (om han vill bråka).

Vad är det första din pojkvän gör när han kommer hem efter en sen DSK-träning?
Tar av sig skorna försöker retsamt få en kram trots den mindre tilltalande kroppsodören och de fuktiga kläderna. Sedan dricker han ungefär en liter saft eller läsk och länsar därefter skafferi och kyl efter något att äta.

Har han lätt för att smälta ännu en DSK-förlust? Vad brukar han göra?
David brukar faktiskt inte bli så arg efter förluster. Eller i vart fall har det avtagit tills han kommer hem till mig.

Vad är det värsta du har hört din pojkvän säga om sina lagkamrater?
Kan helt ärligt säga att David så gott som aldrig säger elaka saker om sina lagkamrater.

Kommer du tillåta honom att spela i DSK så länge han vill?
David får spela fotboll så länge det är rimligt med tanke på familjesituationen. Bedömningen av vad som är ”rimligt” görs naturligtvis av oss båda i harmoniskt samförstånd där jag har sista ordet.

Har du någonsin känt dig åsidosatt p.g.a. fotbollen? (vid Ja, kom gärna med exempel)
Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Om han någon gång skulle skippa något fotbollsrelaterat upprepar han att han har gjort en oerhörd uppoffring i ungefär tre månader framåt och försöker använda det som förhandlingsargument vid varje diskussion.

Vilket ord skulle du använda för att beskriva DSK:s A-lag?
Lemon.

Vem, förutom din pojkvän, är din favoritspelare i DSK? (motivera gärna varför också)
Jag är ju tysk varför jag svarar Frosten. Och Martin naturligtvis som jag känner bäst.

Sist av allt. Vad önskar du dig mest just nu?
Solsemester.

5 snabba:

Hunk eller Sunk?
Sunk

Pojkvän som tränar för mycket eller pojkvän som tränar för lite?
Tränar för mycket

Vasastan eller Grindtorp?
Vasastan

Fiskpinnar eller Shell-korv?
 Inte speciellt frestad av någotdera men om jag måste välja, Shell-korv.

Korta shorts eller långa shorts?
Korta shorts

 
Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar