måndag 11 april 2011

Nedräkningen fortsätter, 5 dagar kvar: Intervju med den "nye" FB-coachen CC


För någon månad sedan fick man en "Friend Request" på FB och för någon dag sedan gjorde den "nye" FB-coachen CC sin FB-räd genom att skriva personliga inlägg på "gamla DSK:ares" profilsidor.
Svar till FB-coach från Benji: "Du får svar på din fråga på lördag, jag har ingen aning. Lättast är nog om du kommer ner till Vallen och tittar på matchen, annars lovar jag att skicka dig ett svar efteråt."

Eftersom vi på Pazza-redaktionen alla har fått varsitt meddelande vart vi naturligtvis nyfikna på vad "vår nye FB-coach" sysslar med idag.

OBS:
"Vår nye FB-coach" har dessutom lärt sig att använda "smileys", något som naturligtvis hör till när man är en del av FB-generationen. Dock envisas han med att kalla "fejjan" för "fejsan". ;)

Vad gör Ex-coach CC nuförtiden?

Jag skulle vilja ha fötterna på bordet och alltid en ale i ena handen och TV dosan i den andra. Men tyvärr så funkar inte det just nu när man har blivit 4 barnsfar. Så jag får säga, jag tar hand om min familj just nu med allt vad det innebär...

Ex-coach har ganska nyligen upptäckt facebook! Enligt Din profilsida har Du nyss fått ett nyförvärv till familjen. Pazza ber att få gratulera och ställa den heligaste av alla frågor: Hur känns det?

Det där med "fejsan" vill jag helst fortfarande vägra. Men, vill man vara "med" så kände jag mig tvingad. Tex så fick jag nyligen svar från Viktor Håkansson om "vart fan han tog vägen" och det genom "fejsan". Ehehe, vad var frågan? Ja just det, tack, det känns eheh vad skall man säga, jättebra med mindre sömn, och jättebra med mindre pengar i plånboken...så det känns kanon :)

Blir det någon fotboll nuförtiden? Tränar Du något lag? Säsongskort på Stadion?

Den enda fotbollen just nu är framför TV:n. Vill passa på att tacka Canal+ och Viasat att ni finns :) Nej jag tränar inget lag och kommer heller aldrig mer att göra det, tack för mig. DSK var den sista milstolpen i min tränarkarriär ;-) Säsongskortet på Stadion kommer att vila ett tag tills Måns kan sitta still i 90 minuter :)

Vilka är Dina bästa minnen från Din tid som huvudtränare för DSK?

Oj oj oj, det är så många så att jag knappt kommer ihåg dem. Tex bortamatchen mot Djursholm när vi säkrade uppflyttningen till 4:an, där Hasse Ball sprang på linjen och viftade till sig huvuddomaren för att få en Djursholmsspelare utvisad

Något särskilt favoritminne?

Ja jag har två, det ena är när Assyriska Rinkebys - tror att de hette så - tränare sa i en intervjuv att DSK:s försvar var seriens bästa och när en linjedomare sa till mig när han sprang på linjen att "eran backlinje håller div 2 klass med era förflyttningar upp och ner" då vet man att man har lyckats med ngt åtminstone.

Följer Du DSK idag och vad vet Du i så fall om dagens upplaga?

Jag har enbart varit nere på 2 hemmamatcher de senaste 2 åren, så, nej jag följer inte DSK så frekvent. Men jag kollar alltid resultaten på STFF.

Hatten är ny lagkapten för säsongen. Kommentar?

Jag visste det, att han till slut skulle mogna :)

Eskola har inte synts till under hela förra säsongen och inte heller så här långt i år. Han har dock lovat att han ska komma ned på träningen den 12 april. Tror Du att han kommer?

Den där finnen vet man aldrig vart man har, och det är det han gillar. Han skulle kunna helt plötsligt dyka upp i ngn match på Canal+ och då i franska ligan.

Benji har testats som mittback i träningsmatcherna. Kommentar?

Aj då, har ni ont om mittbackar?

Lill-Wise har tränat hela försäsongen och gjort fina insatser som vänsterback. Är Du förvånad?

Lugn lugn, han kommer att försvinna när som helst för att sen plötsligt dyka upp igen.

Några av Dina gamla spelare har blivit gamla på riktigt. Bergstaca, Niklasson, Rawling och Frosten har alla passerat 30-strecket. Nödvändig rutin för DSK eller är det dags för tvångspensionering?

Njae, med tanken på att deras kroppar kanske inte var skapt för idrott så är jag förvånad att de fortfarande håller på. Men visst, rutin är alltid bra för vilket lag som helst.

Vad är det sista Coach Carlson skulle säga till killarna innan vi kliver ut till premiärmatchen på lördag?

"Den jäveln som viker ner sig vill jag aldrig mer se"

Hur tror Du att det går för DSK i år?

Serien ser ganska tuff ut, så kommer ni på den övre halvan så blir jag imponerad.

Klockan 14.00 lördagen den 16 april 2011, Danderydsvallen: DSK-Sollentuna United, seriepremiär. Står Coach Carlson på läktaren?

HBK - Gais på Canal+ då :) nejdå, så skadad har jag inte blivit. Vem vet, jag kanske gör min årliga visit då på Vallen :)

Avslutningsvis några korta frågor:

BMW eller VW? Audi

Stadion eller Danderydsvallen? Det finns inga dumma frågor, men den här var dum, Sthlm Stadion!!

Lill-Wise eller Stor-Wise? Ingen var mig riktig lojal, men jag säger nog Stor-Wise för att han behöver det mer än Lill-Wise

4-4-2 eller 4-2-3-1? Just nu, 4-4-2

M. Persson eller Eskola? Två sköna killar, men jag måste säga "Halmstads Persson"

J. Pasthy eller Hatten? Oj oj oj, ena med pingislunga och den andra stelopererad...Men jag måste säga Hatten.

B.Frost eller M.Frost? Det här var absolut den svåraste frågan av dem alla. 2 sköra tyskar och man vill ju inte såra ngn, men om jag måste så säger jag Benji, sorry Frosten.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar