måndag 24 januari 2011

Träningsrapport från ett soligt Danderydsvallen

Söndag. Fåglarna kvittrade när man steg upp. Det brukar dom göra i "Lunden" när jag går upp, oftast när det föregåtts av en tung gårdagkväll/natt. Då brukar dom börja pipa runt fyra på morgonen. Då är det inte lika roligt.

Men den här morgonen var något alldeles speciellt. Som spelare och numera även en av trotjänarna så måste jag säga att vissa dagar är få förunnat att få spela i DSK.
Vi har förmodligen en av Stockholms, om inte en av Sveriges bästa anläggningar och fasciliteter, ett nylagt konstgräs, en hall som du kan spela i året runt. När naturgräset väl vill så inbjuder den till en fantastisk matta.
Vi har en lagledare som ser till att våra kläder ALLTID är tvättade och upphängda och vi får varmt dricka varje träning under vintern. Thellan, det här är poesi.

Min morgon började hursomhelst med att Benji ringer mig. Jag hade svårt att höra vad det var han egentligen försökte få ur sig i början: "Uääh ska´ru gå tränaaa?!" Jag insåg rätt snabbt att han inte delade min uppfattning om denna fantastiska morgon.
Fast det är ju trots allt så att i Solna säger fåglarna "Ööööö", i Danderyd säger fåglarna "Piiiep".

Då varken Pärlan eller Calle kunde ta dagens träningspass fick Hatten hålla i det. Givetvis blev man skitskraj.
Och än värre blev det då varken jag eller Benji hade fått tag i någon som kunde skjutsa oss till Danderydsvallen.
Jag sa till Benji att jag åker upp till "Centan" så möts vi där.

En kvart senare ringer han:
 "Ähh du vet jag sitter i en taxi. Aaaara, så är det. Var ska jag plocka upp dig din stackare? "
Så, en perfekt morgon för min del avslutades med att jag fick åka taxi till träningen. Det är så det funkar när man lirar i Danderyds SK.

Träningen:
Vi var Kvasten, Benji, Hatten, Idolen, BK, Wise, Rawlings, FBF, Pinky samt Rune.

Mattan var fortfarande hal, men det stör ju inte grabbar som oss, vi glider fram ändå.
Hatten visade genast vem det var som bestämde och lät Kvasten hålla i träningen. Träningen börjades med 2011 års första ordentliga gris. BK visade inga nervositeter utan gick ned på alla fyra och började snyfta.
 Den sedvanliga uppvärmningen tog sedan vid och den avslutades med när Idolen gör sin första löpning för året och ramlar som en gris på bollen.

Därefter delade vi upp oss i två grupper och körde avslutningsträning med lite tävlingsinslag. Givetvis skulle Idolen och Hatten, våra två världsstjärnor, spela i samma lag. Pinky visste liksom inte var han skulle vända sig.
I andra laget dominerade vänsterfötterna med BK, FBF och Wise. Benji har varken en höger eller vänster så även han kände sig rätt förvirrad.
Två st vid sidan om målet skulle slå upp en boll 20 meter upp där avslutet skulle ske på två touch.
BK tog genast tag i auktoriteten och började skälla ut Rawling för att han inte räddade skotten.
Idolen var som vanligt trött och ur slag, men behöll sitt sista skott så att han skulle skjuta sist. Då stod det 4-4. Givetvis visar han en enorm klass i tillslaget och gör 5-4. 25 situps blev straffet till Lag BK.

BK krävde att Rawling skulle byta lag, men Rawling klagade på underlaget som var lite halare på hans sida. Bytet skedde hursomhelst och nu skulle vi träna på amerikanska straffar istället. Den som gjorde mål först av de två tävlande vann.
Lag BKs taktik var solklar då man valde att vänta ut motståndarlaget och hoppas att dom missade. Sen var det en annan sak att vi själva var tvungna att göra mål, men det var som sagt en annan sak.
Lag BK gick segrande ur striden efter det att FBF stressade fram ett patetiskt avslut från Pinky.

Träningen avslutades med en väl genomförd två-mot-två spel på liten plan där vi skulle pressa bollhållaren. Först körde vi en provomgång och det var givetvis det dummaste vi kunde göra då vi var griströtta tills det att vi skulle köra först till tio mål. Men, med endast tre man så vann Hatten, Pinky och Idolen. Kladdheten i det andra laget fick betala sitt pris.
Träningen avslutades med lite manlig vänskap i bastun, en bra avrundning på en väl genomförd träning.

Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar