måndag 22 november 2010

Vem är egentligen Marknadschefen?

Han går under alias Marknadschefen, och för många är han den där labile vänsterbacken som fortfarande tror att han är given på det centrala mittfältet. Han säger sig själv ha Stockholms bästa vänsterfot, men har aldrig tagit en frispark.

Vad ni kanske däremot inte visste är att han är en jävel på journalistik och har ett utvecklat affärssinne.
Bland de spelare han träffat  hör främst Del Piero, men även dagligt arbete med Djurgårdens trupp (Marknadschefen har festat med truppen på Restaurang Clara och blivit kallad pajas av Jones Kusi-Asare).

Hur kommer sig detta då?
Jo, det var ju ingen slump att DSK några år senare fanns på samma sida som han tidigare jobbade för (svenskafans.com).

"när jag tjänstgjorde som reporter och krönikör för Forum 1891 (Djurgården Fotbolls sida) så gick det rätt bra med att varva det civila med den tjänst jag hade på Svenskafans. Jag har alltid tyckt om att skriva och uttrycka mig i olika sammanhang, och har sedan tidigare ett riktigt djurgårdshjärta. Naturligtvis inte i närheten av DSK, men vem fan orkar skriva om Matthias Frost dagarna i ända?"

Idag ser Marknadschefen tillbaka på sin tid som journalist och inser att istället för att ha suttit och tagit hand om företagsförsäkringar mitt emot T-centralen hade han lika gärnat kunnat bo i Rom idag och blogga om Roma.
"Det är rätt snöpligt faktiskt. Jag mår illa när jag ser en kille som Sladjan idag sitta i Viasat-studion (Sladjan kommer från Svenskafans) och snacka facebook. Det hade jag kunnat göra!

När jag står i kaoset bland alla journalister (där står Ekwall och putsar skorna, Jihde springer omkring och rättar till slipsen. Hegerfors är lika yr som vanligt och Matte på Expressen äter alldeles för många bullar) kände jag: "Här står jag bredvid Simon Bank och jag har fan ingen aning vad jag sysslar med, men det är grymt skoj".

Men jag ångrar inte mitt val att lägga skrivandet på hyllan. För mig handlar det inte om en fet plånbok eller stora matcher, det handlar om passion och glädje, och allt det får jag via DSK".

Är det någon artikel som Marknadschefen dock vill nämna särskilt så var det intervjun han gjorde med Stefan Rehn en morgon.
"det var så patetiskt. Jag var tvungen att ringa honom tidigt som fan, och han var oförberedd. Jag ringde alltså hem till honom när han satt och matade småbarnen och frågade honom om varför Fredrik Stenman inte får lira forward".
Men Stefan var hur skön som helst, en bra kille som alltid ställde upp på intervju och kunde prata om allt mellan himmel och jord".

En annan artikel var krönikan jag gjorde om Sören Larsen, den är jag särskilt nöjd med då det var innan han slog igenom. Han hade fått så mycket skit på planen och att han var dyr och bara var skadad. Men jag såg något i honom som alla andra uppenbarligen hade missat. När säsongen var klar (han drog innan höstsäsongen drog igång) fick jag tonvis med mail och brev från supportrar som tyckte jag skulle bli ny tränare för Djurgården. Det var stort. "

Marknadschefen ser tillbaka på en tid som var oerhört nyttig, men att gå tillbaka till journalistyrket är inget som lockar: "Inte just nu i alla fall. Jag säljer inte lösnummer för Aftonbladet. Det skulle vara någon sida på nätet i sådana fall. Men just nu är det bara Pazza DSK som gäller"!


För att läsa dom två artiklarna som nämndes i texten ovan, följ länkarna nedan.


http://www.svenskafans.com/fotboll/21225.aspx

http://www.svenskafans.com/fotboll/22779.aspx


Pazza DSK

4 kommentarer:

  1. Stort att välja DSK !

    SvaraRadera
  2. Jag har i ärlighetens namn inte så många andra intressenter just nu..haha.

    /M

    SvaraRadera
  3. Vilken vändning av Roma igår, du måste vara stolt :)

    /Pinky

    SvaraRadera
  4. Det var en magisk vändning, fick vibbar från Storskogenmatchen.

    SvaraRadera