torsdag 11 november 2010

Studieresa Tyskland

För några veckor sedan skrev vi att bloggen skulle anta en annan form under några månader. Man kan ju konstatera att det håller på att misslyckas totalt. Istället för att bli en fotbollsblogg/humorblogg ett tag håller vi på att bli en icke-existerande blogg. Och mycket är mitt fel. Jag vet inte om det var en viss utbrändhet som började härja inombords, men faktum är att jag tappade lite av gnistan.

Därför är jag på väg till Tyskland i några dagar och detta på eget bevåg. Med andra ord ingenting som Marknadschefen har bokat in. Däremot kräver han i vanlig ordning en rapport därifrån och det lovar jag att bjuda på. Sedan kan man fråga sig vad fan jag ska till Tyskland och göra i mitten av november, mittemellan Oktoberfesten och Julmarknaden.

Att åka till Tyskland och i synnerhet Bremen under november är nämligen som att åka på träningsläger till Åland i februari. Det vill säga kallt, grått, folktomt och förbannat tråkigt.
Så självfallet är det för att gå och se världens mest charmanta lag (i mina ögon), med världens sämsta försvarsspel (och det är ingen överdrift) Werder Bremen, möta ett pånyttfött Eintracht Frankfurt. Ni vet laget som vann den gamla UEFA Cupen för en herrans massa år sedan. Och det kan bli åka och av på lördag. Gekas kommer nog att sprina åttor runt Silvestre. Men det blir kul ändå. Det är alltid en upplevelse att sitta på Weserstadion och genomlida 90 minuter frustration.

Jag kommer att ge er lite bilder av upplevelsen och förhoppningsvis även kunna avlägga den rapport Marknadschefen kräver. På återseende och återhörande mina vänner.

Redaktören
Pazza DSK

3 kommentarer:

  1. Trevlig resa Redaktören!
    /Pinky

    SvaraRadera
  2. Inte undra på att du blir utbränd om du sitter och skriver kl 03.40.

    För fan redaktören!


    /Marknadschefen

    SvaraRadera
  3. Tack Pinky!

    M: Du är den ende som kollar tiden... När man behöver skriva av sig, skriver man av sig.

    /Redaktören

    SvaraRadera