fredag 1 juli 2011

Genomgången

Nej, vi syftar inte på Hasse Balls Pazza Awards vinst förra året med den genialiska ”genomgången” inför matchen mot Täby borta. För er som inte minns, ni ser klippet nedan, så drog Hasse genomgång 10 minuter innan match, helt ouppvärmda. Vips så ringer det i Hasses telefon. Det är en leverantör som Hasse börjar snacka med. Mycket roande.





Nej, det här är en artikel om genomgångarna i DSK innan match. Inte för att vi ska avslöja för mycket, men i och med att DSK har så otroligt många olika karaktärer i laget, tänkte vi att vi skulle delge detta med ett par klassiska kommentarer om hur det låter i omklädningsrummet. Pazza kommer även att ge ut en video där Wise ska imitera samtliga spelare och hur en klassisk matchgenomgång kan låta i DSKs klubbrum.

Martin – Asså, ni pratar hela tiden om att visa k*k därute. Men det enda jag ser, match efter match är tio f***or som springer omkring. Ni är för dåliga, ni är för dåliga helt enkelt. Spela enkelt, och Hatten, släpp bollen för fan.

Hatten – Asså, ja jag kan bara hålla med Calle. Tror det är viktigt att vi visar att vi vill vinna, och mycket k*k vill jag se. K*k är A och O i fotboll.

CalleWise tar frisparkarna.

Wisefniss*. Ah för fan.

IdolenJag tror att det är viktigt att…

CalleJag hör inte Idolen.

PinkyÖhh, jag tror jag har fattat det hela. Jag bara springer. Hähä.

CalleVälkommen Tobbe.

FrostenJag är lite lost. På fasta, ska jag stå där eller vill du att jag zonar. Startar jag?

Calle - Precis som jag sa förut Frosten, du zonar, inget annat.

Benji det känns så meningslöst att jag ska komma och möta boll om Fille redan är där. Jag vet liksom inte vad vi får ut av det. Och jag kan inte det, det är omöjligt.

CalleFille, du har ett stort ansvar idag på mitten.

FilleJuuh.

CalleTjena Andreas.

GutiSka jag pressa inåt eller utåt? Det känns som att det är enklare att pressa utåt men jag är o andra sidan alltid däruppe i anfallet så det spelar ingen roll ändå.

PaaniNäääejj, men det är väl rätt enkelt, vi står upp och faller. Skitenkelt. Jättebra. Härligt.

BKAsså!! Jag blir fan lack, ni springer hitåt och ditåt, men vi går fan inte i närkamperna. Det är fan match nu gubbar. Jag vill fan döda. Jag vill vinna. Jag vill vinna!!! Fattar ni?

BalotelliNääää, men slå bollarna bakom deras backlinje så står jag redan där. Då blir det mål, garanterat.

CalleDå står du offside.

Sunken – Asså jag känner mig i bra form coach. Jag kan spela anfallare, mittfältare. Jag gör det bra, du kommer inte bli missnöjd coach. Jag är i bra form.

Kirre - Coach jag är ledsen för att jag var så dålig förra matchen. Jag är i dålig form, jag vet liksom inte hur jag ska göra. Förlåt mig, jag mår illa.

Calle - Kirre, du var riktigt bra. Släpp det.


Som sagt, det kommer förhoppningsvis att dyka upp ett filmklipp på detta spektakel framöver.


Pazza DSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar